Kształcenie interkulturowe 340-AS1-2ICT
Celem kursu jest zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi aspektami komunikacji interkulturowej, szczególnie zachowań werbalnych i niewerbalnych zależnych od kontekstu kulturowego, przygotowanie do roli mediatora interkulturowego oraz kształcenie umiejętności dydaktycznych w zakresie nauczania kompetencji interkulturowej na lekcjach języka angielskiego.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student charakteryzuje wymiary kultury, które decydują o różnicach kulturowych. KA6_WG9
KA6_WK1
Student opisuje cechy zachowań werbalnych i niewerbalnych charakteryzujących różne konteksty kulturowe.
KA6_WG9
KA6_WK1
Student porównuje własny kontekst kulturowy z innymi kontekstami
KA6_WG9
KA6_WK1
UMIEJĘTNOŚCI
Student korzysta z narzędzi służących do analizy i interpretacji różnych wytworów kultury.
KA6_UW4
KA6_UW6
Student samodzielnie zdobywa wiedzę wykorzystując różne źródła. KA6_UW4
KA6_UW6
Student analizuje różnice i bariery interkulturowe KA6_UW4
KA6_UW6
Student prezentuje przygotowane zagadnienie z wykorzystaniem technik multimedialnych KA6_UK4
Student potrafi projektować i organizować zadania w pracy indywidualnej i w zespole kształtujące kompetencję interkulturową i świadomie realizuje własne uczenie się przez całe życie KA6_UW4
KA6_UW6
KA6_UK4
KA6_UO1
KA6_UU1
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemów praktycznych.
KA6_KK1
KA6_KK2
Student akceptuje odpowiedzialność za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, z którego pochodzi, tworząc płaszczyzny tolerancji i uczestnicząc w życiu kulturalnym. KA6_KO3
KA6_KO4
KA6_KO5
Kryteria oceniania
Formy pracy: praca indywidualna, w parach i grupach
Podstawą zaliczenia jest:
• Obecność i aktywny udział w zajęciach (dopuszczona jest jedna nieobecnośc nieusprawiedliwiona)
• Przygotowanie prezentacji na temat wymiarów kultury oraz zachowań niewerbalnych uwarunkowanych kulturowo
• Przygotowanie zestawu ćwiczeń oceniających umiejętności interklulturowe
• Analiza różnic i barier interkulturowych w nauczaniu jezyka angielskiego
Literatura
Byram, M. Teaching and assessing intercultural communicative competence. Clevedon: Multilingual Matters. 1997.
Byram, Prof. Michael, and Dr. Peter Grundy. Context and Culture in Language Teaching and Learning. Vol. 6. Bristol: Channel View Publications, 2003.
Fay, S. Teaching and Learning Intercultural Communicative Competence: Theories and Practice. 2017.
Hofstede, G. J., Pedersen, B, and Hofstede, G. (2001). Exploring Culture: Exercises, Stories, and Synthetic Cultures.
Hofstede, G. 1994. Cultures and Organizations: Software of the Mind. London: Harper Collins.
Liddicoat, Anthony J, and Angela Scarino. Intercultural Language Teaching and Learning. Hoboken: Wiley-Blackwell, 2013.
Matveev, Alex. Intercultural Competence in Organizations: A Guide for Leaders, Educators and Team Players. Cham: Springer International Publishing AG, 2016.
Artykuły wybrane przez nauczyciela.
W cyklu 2022:
Hofstede, G. J., Pedersen, B, and Hofstede, G. (2001). Exploring Culture: Exercises, Stories, and Synthetic Cultures. |
W cyklu 2023:
Hofstede, G. J., Pedersen, B, and Hofstede, G. (2001). Exploring Culture: Exercises, Stories, and Synthetic Cultures. |
W cyklu 2024:
Hofstede, G. J., Pedersen, B, and Hofstede, G. (2001). Exploring Culture: Exercises, Stories, and Synthetic Cultures. |
Uwagi
W cyklu 2022:
Formy pracy: praca indywidualna, w parach i grupach |
W cyklu 2023:
Formy pracy: praca indywidualna, w parach i grupach |
W cyklu 2024:
Formy pracy: praca indywidualna, w parach i grupach |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: