Współczesne koncepcje kształcenia językowego 340-AS1-2MLT
Celem wykładu jest
• zapoznanie studentów ze współczesnymi koncepcjami kształcenia językowego , takimi
jak: metoda komunikacyjna, podejście postmetodyczne, autonomia uczącego się,
zintegrowane nauczanie językowo-przedmiotowe, rozwijanie kompetencji
międzykulturowej, nauczanie języków specjalistycznych oraz pedagogika krytyczna,
• przygotowanie studentów do pracy ze współczesnym narzędziami oceniania
umiejętności językowych,
• przygotowanie studentów do wdrażania współczesnych koncepcji edukacyjnych w
procesie kształcenia językowego.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
K_W02, K_W03, K_W06, K_W08
UMIEJĘTNOŚCI
K_U01, K_U04
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_K01, K_K03
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia:
• zaliczenie sprawdzianu pisemnego
Literatura
Benson, P. and Voller, P. (eds.). 1997. Autonomy and independence in language learning.
London: Longman.
Byram, M. 1997. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence,
Clevedon : Multilingual Matters
Carr, W. and Kemmis, S. 1986. Becoming critical: education, knowledge and action
research. London: The Falmer Press.
Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching,
Assessment. 2001. Cambridge: Cambridge University Press.
Freire, P. 1970/1993. Pedagogy of the oppressed. Trans. M.B. Ramos. London: Penguin
Books.
Gutek, G. 2007. Filozofia dla pedagogów. Gdańsk: GWP
Kohonen, V. 1992. Experiential language learning: second language learning as
cooperative learner education. In D. Nunan (ed.). Collaborative language learning and
teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 8−60.
Kohonen, V., Jaatinen, R., Kaikonen, P. and Lehtovaara, J. 2001. Experiential Learning in
Foreign Language Education. Harlow: Pearson Education Limited. Cambridge
Kumaravadivelu, B. 2003. Beyond methods: macrostrategies for language teaching.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: