PNJA – umiejętności łączone 2
340-AS1-2PJS
Po ukończeniu kursu student:
• wykazuje opanowanie środków językowych koniecznych do formułowania myśli,
• zaznajomił się ze słownictwem obejmującym następujący zakres: słownictwo
tematyczne, synonimy, antonimy, kolokacje, czasowniki frazowe, wyrażenia idiomatyczne;
• rozwinął techniki czytania takich jak np.: czytanie w celu znalezienia szczegółowych
informacji, czytanie dla ogólnego zrozumienia;
• jest zdolny formułować interpretacje oraz komentarze na temat przeczytanych treści;
• rozwinął sprawności słuchania i rozumienia w skali 'mikro'
• komponuje wypowiedzi ustnych we właściwym rejestrze oraz używając odpowiednich struktur (za i przeciw, przyczyna—skutek, porównanie i kontrast);
• potrafi wypowiadać się wyczerpująco i w sposób naturalny; swobodnie nadąża za wypowiedziami innych, włączając się do dyskusji na temat;
• komponuje przejrzystą i spójną wypowiedź ustną bez przygotowania;
• wykazuje się umiejętnością analitycznego myślenia;
• potrafi użyć kryteriów oceny zarówno w odniesieniu do wypowiedzi własnych jak i kolegów;
• ma świadomość różnych stylów i rejestrów językowych;
W cyklu 2022:
Po ukończeniu kursu student: • wykazuje opanowanie środków językowych koniecznych do formułowania myśli, • zaznajomił się ze słownictwem obejmującym następujący zakres: słownictwo tematyczne, synonimy, antonimy, kolokacje, czasowniki frazowe, wyrażenia idiomatyczne;
• rozwinął techniki czytania takich jak np.: czytanie w celu znalezienia szczegółowych informacji, czytanie dla ogólnego zrozumienia; • jest zdolny formułować interpretacje oraz komentarze na temat przeczytanych treści; • rozwinął sprawności słuchania i rozumienia w skali 'mikro' • komponuje wypowiedzi ustnych we właściwym rejestrze oraz używając odpowiednich struktur (za i przeciw, przyczyna—skutek, porównanie i kontrast); • potrafi wypowiadać się wyczerpująco i w sposób naturalny; swobodnie nadąża za wypowiedziami innych, włączając się do dyskusji na temat; • komponuje przejrzystą i spójną wypowiedź ustną bez przygotowania; • wykazuje się umiejętnością analitycznego myślenia; • potrafi użyć kryteriów oceny zarówno w odniesieniu do wypowiedzi własnych jak i kolegów; • ma świadomość różnych stylów i rejestrów językowych;
|
W cyklu 2023:
Po ukończeniu kursu student: • wykazuje opanowanie środków językowych koniecznych do formułowania myśli, • zaznajomił się ze słownictwem obejmującym następujący zakres: słownictwo tematyczne, synonimy, antonimy, kolokacje, czasowniki frazowe, wyrażenia idiomatyczne;
• rozwinął techniki czytania takich jak np.: czytanie w celu znalezienia szczegółowych informacji, czytanie dla ogólnego zrozumienia; • jest zdolny formułować interpretacje oraz komentarze na temat przeczytanych treści; • rozwinął sprawności słuchania i rozumienia w skali 'mikro' • komponuje wypowiedzi ustnych we właściwym rejestrze oraz używając odpowiednich struktur (za i przeciw, przyczyna—skutek, porównanie i kontrast); • potrafi wypowiadać się wyczerpująco i w sposób naturalny; swobodnie nadąża za wypowiedziami innych, włączając się do dyskusji na temat; • komponuje przejrzystą i spójną wypowiedź ustną bez przygotowania; • wykazuje się umiejętnością analitycznego myślenia; • potrafi użyć kryteriów oceny zarówno w odniesieniu do wypowiedzi własnych jak i kolegów; • ma świadomość różnych stylów i rejestrów językowych;
|
W cyklu 2024:
Po ukończeniu kursu student: • wykazuje opanowanie środków językowych koniecznych do formułowania myśli, • zaznajomił się ze słownictwem obejmującym następujący zakres: słownictwo tematyczne, synonimy, antonimy, kolokacje, czasowniki frazowe, wyrażenia idiomatyczne;
• rozwinął techniki czytania takich jak np.: czytanie w celu znalezienia szczegółowych informacji, czytanie dla ogólnego zrozumienia; • jest zdolny formułować interpretacje oraz komentarze na temat przeczytanych treści; • rozwinął sprawności słuchania i rozumienia w skali 'mikro' • komponuje wypowiedzi ustnych we właściwym rejestrze oraz używając odpowiednich struktur (za i przeciw, przyczyna—skutek, porównanie i kontrast); • potrafi wypowiadać się wyczerpująco i w sposób naturalny; swobodnie nadąża za wypowiedziami innych, włączając się do dyskusji na temat; • komponuje przejrzystą i spójną wypowiedź ustną bez przygotowania; • wykazuje się umiejętnością analitycznego myślenia; • potrafi użyć kryteriów oceny zarówno w odniesieniu do wypowiedzi własnych jak i kolegów; • ma świadomość różnych stylów i rejestrów językowych;
|
Założenia (opisowo)
tj. profil studiów, forma studiów, rodzaj przedmiotu, dziedzina i dyscyplina nauki, rok studiów/semestr,wymagania wstępne, lic godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć, metody dydaktyczne, punkty ECTS, bilans nakładu pracy studenta, wskaźniki ilościowe
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy(M_1) Rok studiów /semester rok II, III i IVsemestr
Wymagania wstępne : zaliczenie PNJA 1
Punkty ECTS : 20
Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 240 godz., ćwiczenia
Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje
Bilans nakładu pracy studenta
Liczba godzin
Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.).
240 h
Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.).
180h
Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.) 10 x 1h= 10h
Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.).5 x 1h=5h
Realizacja zadań projektowych.40h
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim.
16h + 3h=19h
Razem:494h (odpowiada 20 pkt ECTS)
Wskaźniki ilościowe
Liczba godzin
Punkty ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela;
240 +5+3h = 248h odpowiada 10 pkt. ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym.
240+180 + 10 + 40 + 16 = 486h odpowiada 19,5 pkt. ECTS
Powyższy opis dotyczy całości Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (bez podziału na poszczególne przedmioty).
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Tryb prowadzenia przedmiotu
w sali
Efekty kształcenia
Należy wskazać kierunkowe efekty kształcenia zakładane do realizacji w ramach danego przedmiotu.
EK - wiedza:
K_W09, K_W10, K_W13, K_W04, K_W02
EK – umiejętności:
K_U09, K_U08, K_U01, K_U06, K_U02, K_U11, K_U13
EK – kompetencje
K_K07
Kryteria oceniania
Przedmioty w ramach PNJA- zaliczenie na ocenę (zgodnie z informacjami w sylabusie B) cykl PNJA - ezamin pisemny.
Literatura
Lista lektur oraz materiałów dla poszczególnych przedmiotów znajduje się w części B sylabusa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: