PNJA – pisanie akademickie 2 340-AS1-2PWR
Celem kursu jest przygotowanie studentów do pisania tzw. artykułów badawczych w dziedzinie literaturoznawstwa. Przygotowanie odbywa się stopniowo, poczynając od pisania streszczeń, zrozumienia czym jest plagiat, zdefiniowania pojęcia parafrazy i nauki formatowania tekstu MLA i Chicago Style).
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student/ka nabędzie umiejętności pisania tzw. artykułów badawczych w dziedzinie literaturoznawstwa.
Kryteria oceniania
How to assess summary/paraphrase. Criteria:
Relevance of Content - 9 points
Processing – 9 points
Cohesion & Coherence – 9 points
Language Accuracy (Punctuation included) – 9 points
/poor 0, sufficient 3, good 6, very good 9/
Max: 36 pkt.
Grade:
Lack of formatting - Failed
0-17 points - Failed
0 points for any component – Failed (irrespective of how good other components are)
18 points - Sufficient
19-31 points - Good
32-36 points - Very Good
How to assess the students’ research paper. Criteria:
Relevance of Content - 9 points
Use of Source Material – 9 points
Organization - 9 points
Cohesion & Coherence - 9 points
Language Accuracy (Punctuation included) - 9 points
/poor 0, sufficient 3, good 6, very good 9/
Max: 45 pkt.
Grade:
Lack of formatting - Failed
0 – 19 points - Failed
0 pkt. for any component – Failed (irrespective of how good other components are)
20 – 29 points -Sufficient
30 - 39 points - Good
40 – 45 points - Very Good
There is only one chance to make up for the failed paper.
All the papers from the group are zipped together and send to the teacher as one file.
Literatura
Howe, Stephen and Kristina Henriksson. PhraseBook for Writing Papers and Research in English. The 4th Edition. The Whole World Company Press, 2007.
Straus, Jane and Lester Kaufman. The Blue Book of Grammar and Punctuation. Jossey-Bass, 2014.
Turabian, L. Kate. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations. Chicago Style for Students & Researchers. The 8the Edition. The university of Chicago Press, 2008.
MLA Formatting and Style Guide.
https://owl.purdue.edu/owl/research_and_citation/mla_style/mla_formatting_and_style_guide/mla_formatting_and_style_guide.html
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: