PNJA – słownictwo 2 340-AS1-2SLO
Opis tj. profil studiów, forma studiów, rodzaj przedmiotu, dziedzina i dyscyplina nauki, rok studiów/semestr,wymagania wstępne, lic godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć, metody dydaktyczne, punkty ECTS, bilans nakładu pracy studenta, wskaźniki ilościowe
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy(M_1) Rok studiów /semester rok II, III i IVsemestr
Wymagania wstępne : zaliczenie PNJA 1
Punkty ECTS : 20
Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 285 godz., ćwiczenia
Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje
Bilans nakładu pracy studenta
Liczba godzin
Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.).
285 h
Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.).
285x1h= 285h
Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.).5 x 1h=5h
Prace domowe. 10h
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim. 7h +3h 10h
Razem:595h (odpowiada 20 pkt ECTS)
Wskaźniki ilościowe
Liczba godzin
Punkty ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela;
285 + 5+3h = 293h odpowiada 11 pkt. ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym.
285 + 7 = 292 h odpowiada 11, 6 pkt. ECTS
W cyklu 2022:
Opis tj. profil studiów, forma studiów, rodzaj przedmiotu, dziedzina i dyscyplina nauki, rok studiów/semestr,wymagania wstępne, lic godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć, metody dydaktyczne, punkty ECTS, bilans nakładu pracy studenta, wskaźniki ilościowe Profil studiów: ogólnoakademicki Wymagania wstępne : zaliczenie PNJA 1 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 285 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.).5 x 1h=5h Razem:595h (odpowiada 20 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Liczba godzin Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; |
W cyklu 2023:
Opis tj. profil studiów, forma studiów, rodzaj przedmiotu, dziedzina i dyscyplina nauki, rok studiów/semestr,wymagania wstępne, lic godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć, metody dydaktyczne, punkty ECTS, bilans nakładu pracy studenta, wskaźniki ilościowe Profil studiów: ogólnoakademicki Wymagania wstępne : zaliczenie PNJA 1 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 285 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.).5 x 1h=5h Razem:595h (odpowiada 20 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Liczba godzin Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; |
W cyklu 2024:
Opis tj. profil studiów, forma studiów, rodzaj przedmiotu, dziedzina i dyscyplina nauki, rok studiów/semestr,wymagania wstępne, lic godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć, metody dydaktyczne, punkty ECTS, bilans nakładu pracy studenta, wskaźniki ilościowe Profil studiów: ogólnoakademicki Wymagania wstępne : zaliczenie PNJA 1 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 285 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.).5 x 1h=5h Razem:595h (odpowiada 20 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Liczba godzin Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK - wiedza
1. Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki z tematyki objętej kursem. K_W13, K_W04, K_W02
2. Student zna i rozumie podstawowe zasady konstruowania eseju w formacie anglosaskim z uwzględnieniem właściwej stylistyki oraz interpunkcji. K_W04, K_W02, K_W12
3. Student posiada podstawowa wiedzę o pojęciach, zjawiskach i procesach prozodycznych oraz zna podstawową terminologię prozodyczną. K_W02, K_W03
EK – umiejętności
1. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań. K_U09,K_U08
2. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia. K_U05, K_U01, K_U06
3. Student rozumie złożone wypowiedzi. Po wysłuchaniu tekstu student potrafi określić myśl przewodnią, znaleźć szczegółowe informacje, rozpoznać wyrażane opinie i kontekst tekstu mówionego. K_U08
4. Student potrafi poprawnie sformułować tezę i główne założenia eseju oraz potrafi poprawnie dobrać argumenty i przykłady popierające tezę eseju K_U05, K_U13, K_U11
EK – kompetencje
Student potrafi pracować w grupie, podejmować decyzje, negocjować, identyfikować i rozstrzygać problemy.K_K01, K_K02, K_K07
Poprawne wykorzystanie języka w zakresie różnych rodzajów komunikacji językowej, skuteczne komunikowanie się i użycie słownictwa w różnych sytuacjach społecznych, rozumienie i tworzenie tekstów zróżnicowanych stylistycznie i funkcjonalnie, poznanie słownictwa pozwalającego na swobodne wyrażanie złożonych opinii i sądów, posługiwanie się językiem naukowym.
Po ukończeniu kursu student:
• zaznajomił się ze słownictwem obejmującym następujący zakres: słownictwotematyczne, synonimy, antonimy, kolokacje, czasowniki frazowe, wyrażenia idiomatyczne;
• swobodnie posługuje się strukturami zdaniowymi języka angielskiego;
• rozwinął techniki czytania takich jak np.: czytanie w celu znalezienia szczegółowych
poznał techniki efektywnego uczenia się słownictwa oraz sposobów monitorowania aktualnych trendów rozwoju słownictwa angielskiego
Kryteria oceniania
Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min.60% ze wszystkich testów łącznie. Nie przewiduje się terminów poprawkowych.
Studenci, którzy nie uzyskają wymaganego minimum mają prawo do jednego testu poprawkowego w przedostatnim tygodniu przed sesją egzaminacyjną, który obejmie materiał całego kursu pod warunkiem, że uczęszczali na zajęcia. Aby otrzymać ocenę dostateczną, należy uzyskać min. 60% z tego testu. Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w testach będą rozpatrywane indywidualnie.
Oceny:
5= 87%-100%
4= 73%- 86%
3= 60%-70%
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze.
Literatura
Flower, J., Berman, M., Build Your Vocabulary, LTP
Harmer, J. Rossner, R., More Than Words, CUP
Hadfield, J., Advanced Communication Games, Nelson
Jones, L., Ideas, CUP
Kuropatnicki, A., Mały słownik tematyczny, Wiedza Powszechna
Ladousse, G. P., Speaking Personally, CUP
McCarthy, M., English Vocabulary in Use, CUP
Misztal, M., Tests in English Thematic Vocabulary, Wyd. Szkolne I Pedagogiczne
Thomas, B. J., Indermediate Vocabulary and Idiom, Longman
Thomas, B. J., Advanced Vocabulary and Idiom, Longman
Vince, M., FC Language Practice, Heineman
Vince, M., Advanced Language Practice, Heineman
Wellman, G., The Heineman English Wordbuilder, Heineman
Matase, M., English Advanced Vocabulary and Structure Practice, Altravox Press
Le Robert & Nathan, Angielski współczesny słownik tematyczny, REA
Prodromou, L., Grammar and Vocabulary for First Certificate, Longman
Matasek M., Słownictwo agnielskie dla zaawansowanych. Handybooks, Poznań, 2003.
Uwagi
W cyklu 2022:
Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min.60% ze wszystkich testów łącznie. Nie przewiduje się terminów poprawkowych. |
W cyklu 2023:
Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min.60% ze wszystkich testów łącznie. Nie przewiduje się terminów poprawkowych. |
W cyklu 2024:
Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min.60% ze wszystkich testów łącznie. Nie przewiduje się terminów poprawkowych. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: