Metody badań w językoznawstwie stosowanym 340-AS1-3ALM
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne, pierwszego stopnia
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny (M_10)
Dziedzina i dyscyplina nauki: filologia
III rok; semestr piąty
Wymagania wstępne: Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym. Podstawowa wiedza z zakresu metodyki nauczania języka obcego (ukończony kurs Metodyka Nauczania Języka Angielskiego I). Ma to w trakcie kursu umożliwiać studentom swobodne wyrażanie opinii, refleksję nad procesem uczenia się języków obcych oraz czytanie ze zrozumieniem i interpretację prostych tekstów akademickich z zakresu objętego tematyką kursu.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 15 godzin ćwiczeń, zajęcia warsztatowo-konwersatoryjne
Metody dydaktyczne: Czytanie ze zrozumieniem, interpretacja i dyskusja artykułów naukowych z zakresu objętego tematyką kursu, dyskusje plenarne, praca w parach i grupach, projekt prostego instrumentu badawczego na potrzeby własne studenta.
Bilans nakładu pracy:
Udział w ćwiczeniach 15h
Przygotowanie do ćwiczeń 4h
Udział w konsultacjach związanych z pracami projektowymi 2h
Realizacja zadań projektowych. 4h
Przygotowanie do zaliczenia i obecności na nim. 4h
Razem: 29h
(odpowiada 1 pkt ECTS)
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 15 +2+2 = 19h Odpowiada:
0,75 pkt. ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym; 15 +4h = 19h odpowiada Odpowiada: 0,5 pkt. ECTS
Punkty ECTS: 1
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Wiedza: Student, który zaliczył ten przedmiot, potrafi:
1. zdefiniować podstawowe rodzaje badań występujących w językoznawstwie stosowanym
2. opisać podstawowe instrumenty badawcze używane w językoznawstwie stosowanym
Wiedza: KA6_WG4, KA6_WG6
Sposoby weryfikacji: udział w zajęciach, test osiągnięć
Umiejętności: Student, który zaliczył ten przedmiot, potrafi:
3. zdiagnozować problem opisany w badaniu i przyjąć refleksyjną postawę na temat jego jakości
4. zaprezentować przykładową procedurę prowadzenia badania z zakresu językoznawstwa stosowanego
5. zredagować podstawowe pytania badawcze i opracować prosty instrument badawczy na własne potrzeby
Umiejętności: KA6_UW2, KA6_UW7, KA6_UK2, KA6_UO1
Sposoby weryfikacji: udział w zajęciach, opracowanie prostego instrumentu badawczego
Kompetencje społeczne: Student, który zaliczył ten przedmiot, potrafi:
6. Współdziałać w grupie i wspomagać innych w przypadku napotkania przez nich podstawowych trudności w doborze tematyki badania
7. Prowadzić dyskusję w grupie w celu wspomagania siebie i innych w poszukiwaniu zakresu badawczego
Kompetencje społeczne: KA6_KK1, KA6_KK2
Sposoby weryfikacji: udział w zajęciach, samoocena, ocena koleżeńska
Globalne sposoby weryfikacji: zaliczenie ustne lub pisemne; projekty i ćwiczenia praktyczne; prezentacja; ocena aktywności w trakcie zajęć; ocena efektów pracy zespołowej.
Kryteria oceniania
Systematyczna obecność na zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z pisemnego testu końcowego obejmującego zakres materiału objętego kursem.
Przygotowanie pytań badawczych i konstrukcja prostego instrumentu badawczego (na potrzeby własne). Ocena końcowa jest średnią ocen uzyskanych w trakcie kursu.
Dopuszczalna jedna nieudokumentowana nieobecność.
Końcowa ocena będzie oparta na frekwencji, aktywnym uczestnictwie w zajęciach i pracach projektowych przygotowanych przez studentów.
Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w zajęciach będą rozpatrywane indywidualnie.
Skala ocen:
55- 69% = 3
70-75% = 3,5
76- 85 %= 4
86-89%= 4,5
90-100% = 5
Kurs prowadzony na platformie Blackboard i Blackboard Collaborate.
Literatura
Allwright, D. and Bailey, K. 1996. Focus on the Language Classroom: on Introduction to Classroom Research for Language Teachers. Cambridge: CUP.
Bell, J.2009. Doing Your Research Project. Open University Press.
Brumfit, C., Mitchell, R. 1995. Research in the Language Classroom. London: Modern English Publication and the British Council.
Chaudron, C. 1995. Second Language Classrooms. Research on Teaching and Learning. Cambridge: CUP.
Seliger, H. and Shohamy, E. 1995. Second Language Research Methods. Oxford: OUP.
Uwagi
W cyklu 2022:
Systematyczna obecność na zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z pisemnego testu końcowego obejmującego zakres materiału objętego kursem. Dopuszczalna jedna nieudokumentowana nieobecność. Końcowa ocena będzie oparta na frekwencji, aktywnym uczestnictwie w zajęciach i pracach projektowych przygotowanych przez studentów. Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w zajęciach będą rozpatrywane indywidualnie. Skala ocen: 55- 69% = 3 70-75% = 3,5 76- 85 %= 4 86-89%= 4,5 90-100% = 5 Kurs prowadzony na platformie Blackboard i Blackboard Collaborate. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: