Seminarium dyplomowe 340-AS1-3SEMD4
Wydział Filologiczny, Filologia angielska
Studia pierwszego stopnia, Stacjonarne, profil studiów: Ogólnoakademicki; Przedmiot obowiązkowy (M_12)
III rok, semestr V i VI; wymagania wstępne: zaliczony drugi rok studiów; wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat lub prezentacja multimedialna dotycząca postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej. 60 godzin;
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów 2x30h+ 25h
Przygotowanie referatu / prezentacji multimedialnej 35h
Kwerenda biblioteczna 50h
Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji 60h
Przeprowadzenie badania eksperymentalnego: ankiety, analiza tekstów, itd. 30h
Gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego 90h
Pisanie pracy 80h
Kontakt mailowy z nauczycielem 20h
Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd. 50h
Razem: 500
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela. 105h 4 pkt. ECTS
Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej – zajęcia o charakterze praktycznym 500 19 pkt. ECTS
W cyklu 2022:
Seminarium poświęcone anglojęzycznej powieści historycznej XX i XXI wieku. Uczestnicy poznają cechy gatunkowe powieści historycznej, uczą się rozpoznawać jej liczne podgatunki. Wspólna lektura i analiza wybranych powieści współczesnych autorów brytyjskich przygotowuje studentów do podjęcia własnych badań. Prace powstające w ramach seminarium będą podejmowały zagadnienia: idei i wartości, interpretacji przeszłości przez pryzmat współczesności, literackiego przedstawienia emocji i psychologii postaci historycznych. |
W cyklu 2023:
Tematem przewodnim seminarium będzie anglojęzyczny dyskurs medialny (język mediów społecznościowych, gier wideo, telewizji, podcastów, książek, stron internetowych, itd.). Zakres tematyczny promowanych prac powinien dotyczyć kreowania tożsamości, badań nad konceptualizacją wybranego zagadnienia, charakterystyki wybranego zjawiska językowego (w szczególności humoru werbalnego), jak również – w dalszej kolejności – porównawczej lub krytycznej analizy wybranego materiału. Nie jest wymagana wcześniejsza znajomość żadnego z wymienionych zagadnień – potrzebne informacje zostaną przedstawione w pierwszym semestrze. |
W cyklu 2024:
Tematem przewodnim seminarium będzie anglojęzyczny dyskurs medialny (język mediów społecznościowych, gier wideo, telewizji, podcastów, książek, stron internetowych, itd.). Zakres tematyczny promowanych prac powinien dotyczyć kreowania tożsamości, badań nad konceptualizacją wybranego zagadnienia, charakterystyki wybranego zjawiska językowego (w szczególności humoru werbalnego), jak również – w dalszej kolejności – porównawczej lub krytycznej analizy wybranego materiału. Nie jest wymagana wcześniejsza znajomość żadnego z wymienionych zagadnień – potrzebne informacje zostaną przedstawione w pierwszym semestrze. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W03, K_W08, K_U04
K_W07
K_W01, K_W04, K_W05, K_W06, K_W08, K_U07
K_W09
K_U01, K_U03
K_U05
K_U01, K_U03
K_U14
K_W12, K_K05
K_U02
K_U10, K_U11, K_U12, K_U13
K_U10
K_W09, K_U13,
K_K04
K_K01
K_K07, K_U13
K_K03
Kryteria oceniania
egzamin dyplomowy
Literatura
Zestaw źródeł krytycznych i literatury przedmiotu zależeć będzie od zainteresowań i potrzeb seminarzystów.
W cyklu 2023:
Adolphs, S., & Knight, D. (Eds.). (2020). The Routledge Handbook of English Language and Digital Humanities (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003031758 |
W cyklu 2024:
Adolphs, S., & Knight, D. (Eds.). (2020). The Routledge Handbook of English Language and Digital Humanities (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003031758 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: