Seminarium magisterskie 340-AS2-1SEM10
Seminarium adresowane jest do studentów zainteresowanych badaniem zagadnień amerykanistycznych związanych z min.: reprezentacją, narracją, historią (historiami), traumą w amerykańskiej literaturze współczesnej. Uczestników seminarium zachęcać się będzie do zaproponowania i rozwijania własnych tematów. Studenci zapoznają się z wybranymi teoriami literaturoznawczymi, które będą mogli aplikować w pracy.
W cyklu 2022:
- uzgodnienie kierunku, tematu i zakresu prac magisterskiej, - omówienie źródeł i metody ich opracowania dla poszczególnych prac magisterskich, - szczegółowa analiza faktów i dyskusja o zjawiskach kulturowych i społecznych związanych z tematem pracy; - prezentacja kolejnych podejmowanych kroków przygotowania pracy; merytoryczna dyskusja grupy i opiekuna naukowego pracy, |
Założenia (opisowo)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
K_W02, K_W03, K_W07, K_W08, K_W09, K_W10
Student:
ma pogłębioną wiedzę z zakresu subdziedziny, której dotyczy seminarium i jej związków z
innymi obszarami humanistyki, a w szczególności filologii (K_W02, K_W03K_W07),
zna terminologię filologiczną na poziomie rozszerzonym, szczególnie w zakresie tematyki
seminarium (K_W03),
ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę dotyczącą metodologii badań (odpowiednio) literackich lub językoznawczych oraz ma świadomość konsekwencji jej praktycznego zastosowania
(K_W07, K_W08),
zna i rozumie zaawansowane metody analityczne stosowane w filologii w zakresie obszaru
badań związanego z tematyką seminarium (K_W09),
zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego oraz ma
świadomość konieczności zarządzania zasobami własności intelektualnej (K_W10).
Umiejętności
K_U01, K_U02, K_U03, K_U07, K_U09, K_U10, K_U12, K_U13, K_U14
Student:
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować informacje z wykorzystaniem źródeł mówionych i pisanych oraz wydawać na ich podstawie krytyczne sądy (K_U01),
posiada pogłębione umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów
badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na rozwiązywanie problemów w zakresie tematyki seminarium (K_U02),
potrafi rozpoznawać i rozwiązywać problemy teoretyczne z zakresu literaturoznawstwa lub
językoznawstwa (K_U02),
umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze w zakresie literaturoznwawstwa i/lub językoznawstwa, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego
(K_U03),
potrafi poprawnie posługiwać się pojęciami filologicznymi oraz terminologią specjalistyczną
w zakresie tematyki seminarium (K_U02, K_U03),
posiada umiejętność merytorycznego uzasadnienia swoich tez interpretacyjnych z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków
(K_U07, K_U09),
formułuje w mowie i piśmie tezy interpretacyjne oraz podstawowe problemy teoretyczne, wykorzystując właściwą terminologię (K_U10),
posiada pogłębioną umiejętność przygotowania obszernej pracy pisemnej w języku angielskim, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, terminologii oraz źródeł
(K_U12),
umie planować i organizować samodzielną pracę w dłuższym okresie (K_U12),
posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku angielskim, z
wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych oraz źródeł (K_U12, K_U14),
potrafi redagować teksty i opatrywać je przypisami i komentarzami (K_U13),
potrafi krytycznie oceniać pod względem merytorycznym i formalnym cudze wypowiedzi pisemne i ustne (K_U13).
H2A_K01
H2A_K03
Kompetencje społeczne (postawy)
K_K01, K_K04, K_K05
Student:
zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, szczególnie w zakresie subdziedziny, której dotyczy seminarium, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego (K_K01),
określa priorytety swoich badań i pracy magisterskiej (K_K04)
jest otwarty na nowe idee i gotów do przeformułowania swojego stanowiska (K_K05),
samodzielnie podejmuje i inicjuje proste działania badawcze (K_K05),
efektywnie organizuje swoją pracę i krytycznie ocenia stopień jej zaawansowania (K_K05),
ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy w zakresie odpowiadającym tematyce seminarium oraz własnej odpowiedzialności za jego zachowanie
(K_K08).
Kryteria oceniania
Formy zaliczenia
przygotowanie pracy magisterskiej
prezentowanie poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej
Literatura
MLA Handbook for Writers of Research Papers. Modern Language Association. Latest available editions.
Goldfarb, Alvin with Scott Walters and Edwin Wilson. Theatergoer's Guide: A McGraw-Hill Handbook for Students. McGrawHill, Inc. New York: 1994.
W cyklu 2022:
Jan Boć, "Jak pisać pracę magisterską", Kolonia Limited, 2009 Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, WUW, Warszawa, 2007. O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych , Krzysztof Woźniak. Warszawa ; Łódź : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1999 W zależności od tematu przygotowywanej pracy magisterskiej |
Uwagi
W cyklu 2022:
Każdy student będzie zobowiązany do przygotowania ustnej prezentacji na wybrany temat, pełnienia funkcji prowadzącego dyskusję i napisania pracy naukowej. Na ocenę końcową wpłynie również aktywny udział w dyskusjach na zajęciach, a także regularna obecność. Pod koniec roku akademickiego studenci zostaną poproszeni o złożenie wstępnego projektu pracy magisterskiej oraz pierwszego rozdziału pracy. Wszystkie prace magisterskie muszą dotyczyć problemów związanych z literaturą amerykańską, choć poruszane będą również tematy oparte na porównawczych podejściach północnoamerykańskich. Wybrani kandydaci, którzy chcą wziąć udział w seminarium, powinni posiadać gruntowną znajomość literatury amerykańskiej na poziomie licencjackim (licencjackim) oraz żywe zainteresowanie literaturą wykraczającą poza podstawowe wymagania licencjackie. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: