Seminarium magisterskie 340-AS2-1SEM9
Kurs ma na celu przygotować studentów do pisania pracy dyplomowej. Jest to proces stopniowy polegający na omówieniu szeregu kluczowych pojęć takich jak parafraza, streszczenie, formatowanie tekstu i określenia czym jest tzw. ‘research paper’. Po ukończeniu kursu student/ka jest przygotowany/a pisania pracy magisterskiej na wybrany i zaakceptowany temat (na drugim roku studiów).
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student/ka jest przygotowany/a pisania pracy magisterskiej na wybrany i zaakceptowany temat.
Kryteria oceniania
How to assess summary/paraphrase. Criteria:
Relevance of Content - 9 points
Processing – 9 points
Cohesion & Coherence – 9 points
Language Accuracy (Punctuation included) – 9 points
/poor 0, sufficient 3, good 6, very good 9/
Max: 36 pkt.
Grade:
Lack of formatting - Failed
0-17 points - Failed
0 points for any component – Failed (irrespective of how good other components are)
18 points - Sufficient
19-31 points - Good
32-36 points - Very Good
How to assess the students’ research paper. Criteria:
Relevance of Content - 9 points
Use of Source Material – 9 points
Organization - 9 points
Cohesion & Coherence - 9 points
Language Accuracy (Punctuation included) - 9 points
/poor 0, sufficient 3, good 6, very good 9/
Max: 45 pkt.
Grade:
Lack of formatting - Failed
0 – 19 points - Failed
0 pkt. for any component – Failed (irrespective of how good other components are)
20 – 29 points -Sufficient
30 - 39 points - Good
40 – 45 points - Very Good
There is only one chance to make up for the failed paper.
All the papers from the group are zipped together and send to the teacher as one file.
Literatura
Howe, Stephen and Kristina Henriksson. PhraseBook for Writing Papers and Research in English. The 4th Edition. The Whole World Company Press 2007.
Straus, Jane and Lester Kaufman. The Blue Book of Grammar and Punctuation. Jossey-Bass 2014.
Turabian, L. Kate. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations. Chicago Style for Students & Researchers. The 8the Edition. The University of Chicago Press 2008.
Tyson, Lois. Critical Theory Today. A User-Friendly Guide. The 2nd Edition. Routledge 2006.
MLA Formatting and Style Guide.
https://owl.purdue.edu/owl/research_and_citation/mla_style/mla_formatting_and_style_guide/mla_formatting_and_style_guide.html
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: