Językoznawstwo kognitywne 340-AS2-2CL
profil studiów: ogólnoakademicki,
forma studiów: stacjonarne,
rodzaj przedmiotu: obowiązkowy,
dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne,
rok studiów: II
semestr: I
wymagania wstępne:
Student powinien posiadać podstawowe wiadomości językoznawcze. Student powinien posiadać umiejętności zbierania i analizowania danych językowych.
Student powinien mieć naukowe kompetencje niezbędne do analizy charakterystycznych cech języka.
liczba godzin dydaktycznych: 30h wykładu,
metody dydaktyczne: metoda podająca z elementami interaktywnymi
punkty ECTS: 3
bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładzie - 30h,
- samodzielne studiowanie tematyki kursu - 15h,
- konsultacje - 5h,
- przygotowanie do końcowego testu pisemnego i obecność na nim - 23h+2h=25h
wskaźniki ilościowe:
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 30+5+2=37h, 1,5 pkt ECTS
udział w zajęciach o charakterze praktycznym - 30h, 1 pkt ECTS
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W01, K_W02, K_W03, K_W04, K_W05, K_U02, K_U03, K_U05, K_U06, K_U08, K_K01, K_K03
Kryteria oceniania
egzamin pisemny
Literatura
Evans, Vyvyan and Melanie Green. 2006. Cognitive Linguistics: An Introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Geeraerts, Dirk (ed.). 2006. Cognitive Linguistics: Basic Readings. Berlin/New York: Mouton de Gruyter.
Karczewski, Daniel. 2016. Generyczność w języku i w myśleniu. Studium kognitywne. Kraków: Universitas 2016.
Kövecses, Zoltan. Metahpor. A Practical Introduction. Oxford: OUP 2002.
Lakoff, George and Mark Johnson. Metaphors We Live By. Chicago: The University of Chicago Press 1980.
Langacker, Ronald W. Cognitive Grammar: A Basic Introduction. Oxford: OUP 2008.
Lee, David. Cognitive Linguistics: An Introduction. Oxford: OUP 2001.
Radden, Gunther and Rene Dirven. Cognitive English Grammar. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: