Technologia informacyjna 340-AS2-2TI
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: studia stacjonarne
Przedmiot obowiązkowy
Rodzaj przedmiotu: Moduł 1 - przedmiot kształcenia ogólnego
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne i społeczne - filologia angielska
Rok studiów/semestr I rok I stopnia, I semestr, 15 godz., laboratorium
Wymagania wstępne: Podstawowa znajomość obsługi komputera
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Laboratoria 15 godzin – pracownia komputerowa
Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu: Metody podające: pogadanka, dyskusja, praca online;
Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne, pokaz, projekt;
Zaliczenie na ocenę (sprawdzenie praktycznych umiejętności posługiwania się ICT)
Punkty ECTS: 1 pkt.
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w laboratoriach – 15 godzin
- konsultacje – 3 godzin
- przygotowanie do zajęć – 5 godzin
- przygotowanie do zaliczenia – 2 godz.
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 15h 0,5 pkt.
W cyklu 2022:
1. Podstawowe formatowanie tekstu (interlinie, tabulatory, czcionki, odstępy, wcięcia). |
W cyklu 2023:
1. Podstawowe formatowanie tekstu (interlinie, tabulatory, czcionki, odstępy, wcięcia). |
W cyklu 2024:
1. Podstawowe formatowanie tekstu (interlinie, tabulatory, czcionki, odstępy, wcięcia). |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: zdalnie | Ogólnie: w sali | W cyklu 2022: zdalnie | W cyklu 2023: zdalnie |
Efekty kształcenia
Student:
1. Potrafi posługiwać się podstawowymi programami komputerowymi (edytor tekstu, arkusze kalkulacyjne, programy do tworzenia
prezentacji itp.) dla realizowania zadań i rozwiązywana problemów związanych z posiadanym wykształceniem (K_U10, K_U12)
2. Potrafi wykorzystać urządzenia technologii informacyjnej oraz odpowiednie oprogramowanie w celu wyszukiwania, selekcjonowania,
przetwarzania i dokumentowania różnego rodzaju informacji z różnych źródeł. (K_U01, K_K04)
3. Pozyskując i przetwarzając informacje, potrafi rozumieć zarówno konieczność respektowania praw autorskich i poszanowania własności
intelektualnej, jak i potrzebę ochrony własnej prywatności oraz danych. (K_W12)
4. Potrafi uświadomić potrzebę nieustannego śledzenia zmian, jakie współcześnie zachodzącą w obszarze technologii informacyjnej, oraz
dostrzec wynikające z tego korzyści. (K_K01)
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu: Metody podające: pogadanka, dyskusja, praca online;
Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne, pokaz, projekt;
Literatura
D. Cendrowska, Zrób to lepiej! O sztuce komputerowego składania tekstu, Warszawa 2006.
J. Cox, Microsoft Word 2010. Krok po kroku, Gliwice 2012.
A. Edney: PowerPoint 2010 PL. Seria praktyk 2005, Wydawnictwo Helion 2011.
J. Lambert, Microsoft Word 2016: krok po kroku, przeł. M. Włodarz, Warszawa 2016.
J. Lambert, C. Frye, Microsoft office 2016: krok po kroku, przeł. L. Biolik, Warszawa 2016.
K. Murray, Microsoft Word 2010 PL. Praktyczne podejście Gliwice 2011.
J. Walkenbach, Excel 2010 PL. Formuły, Gliwice 2011, Wydawnictwo Helion
P. Wimmer: Akademickie narzędzia Microsoft Word. e-book 2012.
P. Wróblewski: MS Office 2007 PL w biurze i nie tylko. Gliwice 2007.
R. Zimek: PowerPoint 2010 PL.
W cyklu 2022:
Alicja Żarowska, Waldemar Węglarz, EDCL na skróty, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2010 |
W cyklu 2023:
Alicja Żarowska, Waldemar Węglarz, EDCL na skróty, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2010 |
W cyklu 2024:
Alicja Żarowska, Waldemar Węglarz, EDCL na skróty, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2010 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: