PZJA - umiejętności łączone 2 340-AT2-1PJS2
Studenci otrzymają zadania obejmujące wszystkie cztery umiejętności. Oprócz ćwiczenia umiejętności czytania, w tym tekstów prasowych, akademickich i literackich, pisania, słuchania, w tym rozumienia słuchanych tekstów różnego rodzaju, w tym fragmentów programów radiowych i telewizyjnych oraz filmów, i reagowania na zawarte w nich treści, wypowiadania się na tematy abstrakcyjne, w kwestiach poruszanych podczas zajęć, oraz tematy ważne dla studenta/studentki i przez niego/nią wybrane. W razie potrzeby zostaną omówione obszary problemowe dotyczące kwestii gramatycznych.
W cyklu 2022:
Studenci otrzymają zadania obejmujące wszystkie cztery umiejętności. Oprócz ćwiczenia umiejętności czytania, w tym tekstów prasowych, akademickich i literackich, pisania, słuchania, w tym rozumienia słuchanych tekstów różnego rodzaju, w tym fragmentów programów radiowych i telewizyjnych oraz filmów, i reagowania na zawarte w nich treści, wypowiadania się na tematy abstrakcyjne, w kwestiach poruszanych podczas zajęć, oraz tematy ważne dla studenta/studentki i przez niego/nią wybrane. W razie potrzeby zostaną omówione obszary problemowe dotyczące kwestii gramatycznych. |
W cyklu 2023:
Studenci otrzymają zadania obejmujące wszystkie cztery umiejętności. Oprócz ćwiczenia umiejętności czytania, w tym tekstów prasowych, akademickich i literackich, pisania, słuchania, w tym rozumienia słuchanych tekstów różnego rodzaju, w tym fragmentów programów radiowych i telewizyjnych oraz filmów, i reagowania na zawarte w nich treści, wypowiadania się na tematy abstrakcyjne, w kwestiach poruszanych podczas zajęć, oraz tematy ważne dla studenta/studentki i przez niego/nią wybrane. W razie potrzeby zostaną omówione obszary problemowe dotyczące kwestii gramatycznych. |
W cyklu 2024:
Studenci otrzymają zadania obejmujące wszystkie cztery umiejętności. Oprócz ćwiczenia umiejętności czytania, w tym tekstów prasowych, akademickich i literackich, pisania, słuchania, w tym rozumienia słuchanych tekstów różnego rodzaju, w tym fragmentów programów radiowych i telewizyjnych oraz filmów, i reagowania na zawarte w nich treści, wypowiadania się na tematy abstrakcyjne, w kwestiach poruszanych podczas zajęć, oraz tematy ważne dla studenta/studentki i przez niego/nią wybrane. W razie potrzeby zostaną omówione obszary problemowe dotyczące kwestii gramatycznych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Oczekuje się, że ogólna znajomość języka angielskiego studentów zostanie udoskonalona poprzez ćwiczenia w zakresie tych obszarów języka angielskiego, które sprawiają studentom trudności. Oczekuje się także, że uczniowie będą umieli przedstawiać i odpierać argumenty w różnych kwestiach.
Kryteria oceniania
Najwyższy wynik, jaki można uzyskać w jednym semestrze to 100 punktów (ocena końcowa 5).
Skala ocen przedstawia się następująco:
96- 100 = 5,
90- 95 = 4,5,
80-89 = 4,
70-79 = 3,5,
50- 69 = 3
Nie ma powtórek quizów, testów i zadań pisemnych, chyba że uczeń przedstawi zaświadczenie lekarskie lub inny dokument usprawiedliwiający nieobecność.
NIE MA EGZAMINU KOŃCOWEGO. Ocenianie ma charakter ciągły. Punkty mogą być przyznawane na każdych zajęciach. Udział w dyskusji/rozmowie podczas zajęć jest jednym z wymogów otrzymania zaliczenia.
Uczniowie otrzymują punkty za osiągnięcia w nauce, sprawdzane za pomocą: testów i quizów; pracy nad zadaniami leksykalnymi; czytania ze zrozumieniem; wypowiadanie się na wybrany przez studenta temat; zaangażowanie w zajęcia (CP); umiejętność ustnego i pisemnego wyrażania opinii, pomysłów i sugestii oraz zadawania pytań i formułowania logicznych i stosownych odpowiedzi; używanie właściwego rejestru; wykorzystywanie i rozwijanie umiejętności mediacji i prowadzenia rozmowy.
Literatura
Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów.
Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN. • Gethin, H. (1992). Grammar in Context. Longman.
• Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP.
• Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP.
• Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann.
• Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5. Collins Cobuild.
• Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman.
• Swan, M. (1980). Practical English Usage. OUP.
• Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English. Wydawnictwo Naukowe PWN. • www.britishcouncil.org/podcasts
W cyklu 2022:
Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów. |
W cyklu 2023:
Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów. |
W cyklu 2024:
Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: