Ćwiczenia specjalizacyjne językoznawstwo/językoznawstwo stosowane 2 340-AT2-2JCS2
profil studiów: ogólnoakademicki
forma studiów: stacjonarne
rodzaj przedmiotu: obowiązkowy do wyboru (M_3)
dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo,
rok studiów: I i II
semestr: 1,2,3,4
wymagania wstępne:
- Student powinien posiadać podstawowe wiadomości językoznawcze.
- Student powinien posiadać umiejętności zbierania i analizowania danych językowych.
- Student powinien mieć naukowe kompetencje niezbędne do analizy charakterystycznych cech języka.
liczba godzin dydaktycznych: 150h
bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach - 150h, samodzielne studiowanie tematyki kursu i przygotowanie do zajęć - 50h, konsultacje - 75h, projekty i zadania - 50h, przygotowanie do końcowego testu pisemnego i konwersatorium,
metody dydaktyczne: dyskusja, wykład, wspólna analiza przykładów językowych
punkty ECTS: 14
obecność na nim - 10h+12h=22h
razem 347h=14 ECTS
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 150+75+10=235h 9 pkt ECTS
udział w zajęciach o charakterze praktycznym = 200h 8 pkt. ECTS
W cyklu 2022:
Celem kursu jest zapoznanie studentów z głównymi dialektami języka angielskiego. |
W cyklu 2023:
1. Definicja normy (norma RP, GA oraz Estuary English) i błędu, interlanguage, ogólny podział typowych błędów popełnianych przez Polaków |
W cyklu 2024:
1. Definicja normy (norma RP, GA oraz Estuary English) i błędu, interlanguage, ogólny podział typowych błędów popełnianych przez Polaków |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Wymagania (lista przedmiotów)
Językoznawstwo kognitywne
PNJA-fonetyka praktyczna 1
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W01, K_W05, K_W08
K_W02
K_W03, K_W04
K_W06, K_U01, K_U02, K_U11, K_U12
K_U03, K_U04, K_U08, K_U09, K_U1
K_U05, K_U06, K_U07
K_U13, K_K01, K_K02, K_K03
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę po semestrze – zaliczenie pisemne. Formy ewaluacji: test, sprawdzian pisemny, praca pisemna, praca projektowa,
prezentacja, ocenianie ciągłe, samoocena.
Literatura
1. Freeborn, Dennis, Peter French and David Langford. Varieties of English. Basingstoke: Palgrave Macmillan. 1993.
2. Hewings, Martin. English Pronunciation in Use Advanced. Cambridge: Cambridge University Press, 2007
3. Hughes, Arthur and Peter Trudgill. English Accents and Dialects. Oxon: Routlege, 2013
4. Onions, C. T. , G. W. S. Friedrichsen and R. W. Burchfield. The Oxford Dictionary of English Etymology. Oxford: Oxford University Press, 1966
5. Trudgill, Peter. Dialects. Oxon: Routlege, 2004
6. Trudgill, Peter. The Dialects of England. Oxford: Blackwell, 1990
7. Wells, J. C. Accents of English, 3 vols. Cambridge: Cambridge University Press, 1982
W cyklu 2023:
1. Gimson AC. An Introduction to the Pronunciation of English, Hodder & Stoughton, 1992. |
W cyklu 2024:
1. Gimson AC. An Introduction to the Pronunciation of English, Hodder & Stoughton, 1992. |
Uwagi
W cyklu 2022:
Studenci oceniani są na podstawie aktywności na zajęciach, wykonywaniu zadań i rozwiązywaniu ćwiczeń. Przygotowują również prezentacje na podane tematy. |
W cyklu 2023:
1. obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności, czynny udział w zajęciach, przygotowywanie się do zajęć). Zaświadczenie lekarskie należy przedstawić w ciągu 14 dni. |
W cyklu 2024:
1. obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności, czynny udział w zajęciach, przygotowywanie się do zajęć). Zaświadczenie lekarskie należy przedstawić w ciągu 14 dni. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: