PZJA - pisanie akademickie 340-AT2-2PWR
Weryfikacja efektów na podstawie oceny prac pisemnych i uczestnictwa w zajęciach.
Zaliczenie na ocenę będzie oparte o następujące kryteria: zaliczenie zadań pisemnych podczas zajęć, zaliczenie zadań domowych, obecność na zajęciach (dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecności w semestrze), aktywność podczas zajęć.
Kurs kończy się egzaminem po semestrze letnim.
W cyklu 2022:
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów |
W cyklu 2023:
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów |
W cyklu 2024:
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK - wiedza
1. Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki z tematyki objętej kursem. K_W13, K_W04, K_W02
2. Student zna i rozumie podstawowe zasady konstruowania eseju w formacie anglosaskim z uwzględnieniem właściwej stylistyki oraz interpunkcji. K_W04, K_W02, K_W12
3. Student posiada podstawowa wiedzę o pojęciach, zjawiskach i procesach prozodycznych oraz zna podstawową terminologię prozodyczną. K_W02, K_W03
EK – umiejętności
1. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań. K_U09,K_U08
2. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia. K_U05, K_U01, K_U06
3. Student rozumie złożone wypowiedzi. Po wysłuchaniu tekstu student potrafi określić myśl przewodnią, znaleźć szczegółowe informacje, rozpoznać wyrażane opinie i kontekst tekstu mówionego. K_U08
4. Student potrafi poprawnie sformułować tezę i główne założenia eseju oraz potrafi poprawnie dobrać argumenty i przykłady popierające tezę eseju K_U05, K_U13, K_U11
EK – kompetencje
Student potrafi pracować w grupie, podejmować decyzje, negocjować, identyfikować i rozstrzygać problemy.K_K01, K_K02, K_K07
Poprawne wykorzystanie języka w zakresie różnych rodzajów komunikacji językowej, skuteczne komunikowanie się i użycie słownictwa w różnych sytuacjach społecznych, rozumienie i tworzenie tekstów zróżnicowanych stylistycznie i funkcjonalnie, poznanie słownictwa pozwalającego na swobodne wyrażanie złożonych opinii i sądów, posługiwanie się językiem naukowym.
Po ukończeniu kursu student:
• zaznajomił się ze słownictwem obejmującym następujący zakres: słownictwotematyczne, synonimy, antonimy, kolokacje, czasowniki frazowe, wyrażenia idiomatyczne;
• swobodnie posługuje się strukturami zdaniowymi języka angielskiego;
• rozwinął techniki czytania takich jak np.: czytanie w celu znalezienia szczegółowych
poznał techniki efektywnego uczenia się słownictwa oraz sposobów monitorowania aktualnych trendów rozwoju słownictwa angielskiego
Kryteria oceniania
Prace będą oceniane bezpośrednio przez prowadzącego. Dodatkowo wykorzystane będą alternatywne techniki oceny w postaci peer-correction oraz self-correction. Studenci otrzymują pogłębioną analize indywidualnych błędów po każdej zadanej pracy domowej w postaci eseju. Eseje pisane zarówno podczas zajęć (in-class writing) jak i w czasie własnym z poszanowaniem wyznaczonych terninów.
Literatura
Literatura podstawowa:
Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981.
Macpherson, R., English for Academic Purposes, PWN, 2004.
Levin, G., Short Essays, HBJ, 1977.
Cory, H., Advanced Writing, Oxford University Press, 1999.
Źródła internetowe:
- On-line activities - http://www.vuw.ac.nz/lals/div1/academic-writing/
- UVic Writer's Guide - http://webuvic.ca/wguide
- On-line Writing Lab - http://owl.english.purdue.edu
- University of Toronto Writing Support - http://www.utoronto.ca/writing
- Writing @CSU - Writing Guides - http://colostate.edu/references/index.cfn
Uwagi
W cyklu 2022:
Prace będą oceniane bezpośrednio przez prowadzącego. Dodatkowo wykorzystane będą alternatywne techniki oceny w postaci peer-correction oraz self-correction. Studenci otrzymują pogłębioną analize indywidualnych błędów po każdej zadanej pracy domowej w postaci eseju. Eseje pisane zarówno podczas zajęć (in-class writing) jak i w czasie własnym z poszanowaniem wyznaczonych terninów. |
W cyklu 2023:
Prace będą oceniane bezpośrednio przez prowadzącego. Dodatkowo wykorzystane będą alternatywne techniki oceny w postaci peer-correction oraz self-correction. Studenci otrzymują pogłębioną analize indywidualnych błędów po każdej zadanej pracy domowej w postaci eseju. Eseje pisane zarówno podczas zajęć (in-class writing) jak i w czasie własnym z poszanowaniem wyznaczonych terninów. |
W cyklu 2024:
Prace będą oceniane bezpośrednio przez prowadzącego. Dodatkowo wykorzystane będą alternatywne techniki oceny w postaci peer-correction oraz self-correction. Studenci otrzymują pogłębioną analize indywidualnych błędów po każdej zadanej pracy domowej w postaci eseju. Eseje pisane zarówno podczas zajęć (in-class writing) jak i w czasie własnym z poszanowaniem wyznaczonych terninów. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: