Style i strategie uczenia się 340-FA1-1UCZ
Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy na temat aktualnego stanu badań nad strategiami uczenia się, ich miejsca w procesie uczenia się, indywidualnych stylów poznawczych, stylów uczenia się oraz sposobów ich identyfikowania. Studenci poznają typologię strategii uczenia się (wg Oxford), potrafią określić własne strategie i wdrażać nowe obszary działań strategicznych do dotychczas stosowanych; prezentacja wybranych testów dot. stylów, strategii uczenia się poszczególnych sprawności językowych, wdrożenie do ich indywidualnego stosowania pozwoli zdobyć umiejętność oceny ich skuteczności oraz kształtowania postawy refleksyjnej odnośnie własnej roli w procesie uczenia się.
W cyklu 2022:
Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy na temat aktualnego stanu badań nad strategiami uczenia się, ich miejsca w procesie uczenia się, indywidualnych stylów poznawczych, stylów uczenia się oraz sposobów ich identyfikowania. Studenci poznają typologię strategii uczenia się (wg Oxford), potrafią określić własne strategie i wdrażać nowe obszary działań strategicznych do dotychczas stosowanych; Prezentacja wybranych testów dot. strategii uczenia się poszczególnych sprawności językowych, wdrożenie do ich indywidualnego stosowania pozwoli zdobyć umiejętność oceny ich skuteczności oraz kształtowania postawy refleksyjnej odnośnie własnej roli w procesie uczenia się. |
W cyklu 2023:
Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy na temat aktualnego stanu badań nad strategiami uczenia się, ich miejsca w procesie uczenia się, indywidualnych stylów poznawczych, stylów uczenia się oraz sposobów ich identyfikowania. Studenci poznają typologię strategii uczenia się (wg Oxford), potrafią określić własne strategie i wdrażać nowe obszary działań strategicznych do dotychczas stosowanych; Prezentacja wybranych testów dot. strategii uczenia się poszczególnych sprawności językowych, wdrożenie do ich indywidualnego stosowania pozwoli zdobyć umiejętność oceny ich skuteczności oraz kształtowania postawy refleksyjnej odnośnie własnej roli w procesie uczenia się. |
W cyklu 2024:
Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy na temat aktualnego stanu badań nad strategiami uczenia się, ich miejsca w procesie uczenia się, indywidualnych stylów poznawczych, stylów uczenia się oraz sposobów ich identyfikowania. Studenci poznają typologię strategii uczenia się (wg Oxford), potrafią określić własne strategie i wdrażać nowe obszary działań strategicznych do dotychczas stosowanych; Prezentacja wybranych testów dot. strategii uczenia się poszczególnych sprawności językowych, wdrożenie do ich indywidualnego stosowania pozwoli zdobyć umiejętność oceny ich skuteczności oraz kształtowania postawy refleksyjnej odnośnie własnej roli w procesie uczenia się. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: w sali | Ogólnie: w sali | W cyklu 2022: zdalnie w sali | W cyklu 2023: w sali |
Efekty kształcenia
KA6_ WG2, 1. ma podstawową wiedzę dotyczącą właściwości neurofizjologicznych mózgu
KA6_WG2 2. ma podstawową wiedzę z zakresu technik mnemonicznych
KA6_WG2 3. zna mocne i słabe strony wybranych stylów uczenia się
KA6_WG2 4. zna neuropedagogiczne podstawy rządzące uczeniem się
KA6_UW2 5. umie wybrać właściwe dla danego zadania językowego strategie uczenia się
KA6_UW2 6. potrafi krytycznie podejść do swoich działań strategicznych w nauce j. obcego
KA6_UU1 7. potrafi opracować osobisty trening strategiczny
KA6_UW7 8. potrafi uzyskać informacje wyjaśniające lub uzupełniające jego wiedzę
KA6_UU1 9. rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego, ocenia własne kompetencje w różnych dziedzinach i doskonali umiejętności
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach, dozwolona jest 1 nieobecność nieusprawiedliwiona,
- zaliczenie na ocenę: 1 prezentacja i portfolio "Style i ja";
Literatura
Plewka Cz., M. Taraszkiewicz. 2010. Uczymy się uczyć, Szczecin.
Spitzer M. 2007. Jak się uczy mózg, DSWE TWP/Wydawnictwo Naukowe PWN.
Studenska A. 2005. Strategie uczenia się, a opanowanie języka niemacierzystego, Wydawnictwa Akademickie „Żak”, Warszawa.
Siek-Piskozub, T. 2001. Uczyć się bawiąc, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Żylińska M. 2011 Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe UMK.
W cyklu 2022:
Plewka Cz., M.Taraszkiewicz.2010. Uczymy się uczyć, Szczecin. |
W cyklu 2023:
Plewka Cz., M.Taraszkiewicz.2010. Uczymy się uczyć, Szczecin. |
W cyklu 2024:
Plewka Cz., M.Taraszkiewicz.2010. Uczymy się uczyć, Szczecin. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: