Praktyczna Nauka Języka Angielskiego 3 340-FA1-3PEN3
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy(M_1) Rok studiów III, V i VI semestr
Wymagania wstępne : znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 Punkty ECTS : 30
Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 325 godz., ćwiczenia
Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.). 325 h
Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.). 325x1h= 325h
Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.). 80h
Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.).25 h.
Realizacja zadań projektowych.20h
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim. 17h + 3h=20
Razem:750h (odpowiada 30 pkt ECTS)
Wskaźniki ilościowe
Liczba godzin. Punkty ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 325 +25 +3h = 353h odpowiada 14 pkt. ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym. 325+300 + 80 + 25+ 17 = 747 odpowiada 29,5 pkt. ECTS
Powyższy opis dotyczy całości Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (bez podziału na poszczególne przedmioty).
W cyklu 2022:
Głównym celem przedmiotu jest rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowej oraz komunikacyjnej. Celem zajęć jest doskonalenie praktycznych umiejętności językowych, tj. sprawności produktywnych i receptywnych, a także wzbogacanie leksyki oraz rozwijanie zastosowania różnorodnych struktur gramatycznych. Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min. 60% ze wszystkich testów łącznie. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze. |
W cyklu 2023:
Głównym celem przedmiotu jest rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowej oraz komunikacyjnej. Celem zajęć jest doskonalenie praktycznych umiejętności językowych, tj. sprawności produktywnych i receptywnych, a także wzbogacanie leksyki oraz rozwijanie zastosowania różnorodnych struktur gramatycznych. Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min. 51% ze wszystkich testów łącznie. |
W cyklu 2024:
Głównym celem przedmiotu jest rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowej oraz komunikacyjnej. Celem zajęć jest doskonalenie praktycznych umiejętności językowych, tj. sprawności produktywnych i receptywnych, a także wzbogacanie leksyki oraz rozwijanie zastosowania różnorodnych struktur gramatycznych. Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min. 51% ze wszystkich testów łącznie. |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: w sali | Ogólnie: zdalnie | W cyklu 2023: w sali |
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki z tematyki objętej kursem.
UMIEJĘTNOŚCI
Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań.
Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia.
Student rozumie złożone wypowiedzi. Po wysłuchaniu tekstu student potrafi określić myśl przewodnią, znaleźć szczegółowe informacje, rozpoznać wyrażane opinie i kontekst tekstu mówionego.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student potrafi pracować w grupie, podejmować decyzje, negocjować, identyfikować i rozstrzygać problemy w warunkach komunikacji wielokulturowej.
KA6_WG1
KA6_WG9
KA6_WK1
KA6_WG1
KA6_WG4
KA6_UW4
KA6_UK4
KA6_UK5
KA6_UK5
KA6_UK4
KA6_UK5
KA6_UW4
KA6_UW6
KA6_UK5
KA6_KO4
Kryteria oceniania
Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria:
- aktywne uczestnictwo w zajęciach
- testy z rozumienia języka mówionego
- testy z rozumienia języka pisanego
- testy ze słownictwa i gramatyki
- indywidualna wypowiedź ustna
Nie ma powtórek quizów, testów i zadań pisemnych, chyba że uczeń przedstawi zaświadczenie lekarskie lub inny dokument usprawiedliwiający nieobecność.
Ocenianie ma charakter ciągły. Udział w dyskusji/rozmowie podczas zajęć jest jednym z wymogów otrzymania zaliczenia.
Uczniowie otrzymują punkty za osiągnięcia w nauce, sprawdzane za pomocą: testów i quizów; pracy nad zadaniami leksykalnymi i gramatycznymi; czytania ze zrozumieniem; wypowiadanie się na wybrany przez studenta temat; zaangażowanie w zajęcia (CP); umiejętność ustnego i pisemnego wyrażania opinii, pomysłów i sugestii oraz zadawania pytań i formułowania logicznych i stosownych odpowiedzi; używanie właściwego rejestru; wykorzystywanie i rozwijanie umiejętności mediacji i prowadzenia rozmowy.
Literatura
New Total English Upper-Intermediate, Pearson Longman. (1st semester)
New Total English Advanced, Pearson Longman. (2nd semester)
Thomas, B.J. (1989). Advanced Vocabulary and Idiom. London: Edward Arnold.
McCarthy, M. and F. O’Dell (1994). English Vocabulary in Use upper-intermediate & advanced. Cambridge: CUP.
Materiały przygotowane przez prowadzącego na podstawie autentycznych źródeł anglojęzycznych.
W cyklu 2022:
New Total English Upper-Intermediate, Pearson Longman. (1st semester) New Total English Advanced, Pearson Longman. (2nd semester) Thomas, B.J. (1989). Advanced Vocabulary and Idiom. London: Edward Arnold. McCarthy, M. and F. O’Dell (1994). English Vocabulary in Use upper-intermediate & advanced. Cambridge: CUP. Storton, Richard. SpeakOut Advanced Plus (2nd edition). Pearson. Kenny, Nick. and Bell Jan. Expert Advanced 3rd Edition Student's Resource Book (3rd edition). Pearson Materiały przygotowane przez prowadzącego na podstawie autentycznych źródeł anglojęzycznych. |
W cyklu 2023:
SpeakOut Advanced (Plus). Pearson Longman. New Total English Upper-Intermediate, Pearson Longman. (1st semester) New Total English Advanced, Pearson Longman. (2nd semester) Thomas, B.J. (1989). Advanced Vocabulary and Idiom. London: Edward Arnold. McCarthy, M. and F. O’Dell (1994). English Vocabulary in Use upper-intermediate & advanced. Cambridge: CUP. Storton, Richard. SpeakOut Advanced Plus (2nd edition). Pearson. Kenny, Nick. and Bell Jan. Expert Advanced 3rd Edition Student's Resource Book (3rd edition). Pearson Materiały przygotowane przez prowadzącego na podstawie autentycznych źródeł anglojęzycznych. |
W cyklu 2024:
SpeakOut Advanced (Plus). Pearson Longman. New Total English Upper-Intermediate, Pearson Longman. (1st semester) New Total English Advanced, Pearson Longman. (2nd semester) Thomas, B.J. (1989). Advanced Vocabulary and Idiom. London: Edward Arnold. McCarthy, M. and F. O’Dell (1994). English Vocabulary in Use upper-intermediate & advanced. Cambridge: CUP. Storton, Richard. SpeakOut Advanced Plus (2nd edition). Pearson. Kenny, Nick. and Bell Jan. Expert Advanced 3rd Edition Student's Resource Book (3rd edition). Pearson Materiały przygotowane przez prowadzącego na podstawie autentycznych źródeł anglojęzycznych. |
Uwagi
W cyklu 2023:
96- 100 = 5, Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze, student/ka ma 7 dni na doniesienie usprawiedliwienia. |
W cyklu 2024:
96- 100 = 5, Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze, student/ka ma 7 dni na doniesienie usprawiedliwienia. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: