PNJF3-pisanie akademickie 340-FA1-3PNFP
Zapoznanie studentów ze strukturą i z zasadami pisania streszczenia (resume) i syntezy (synthese) tekstu pisanego w języku francuskim.
Ćwiczenie poszczególnych etapów analizy tekstu i pisania streszczenia oraz syntezy.
Pisanie resume oraz syntezy.
Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego na piśmie.
W cyklu 2022:
Zapoznanie studentów ze strukturą i z zasadami pisania streszczenia (resume) i syntezy (synthese) tekstu pisanego w języku francuskim. |
W cyklu 2023:
Zapoznanie studentów ze strukturą i z zasadami pisania streszczenia (resume) i syntezy (synthese) tekstu pisanego w języku francuskim. |
W cyklu 2024:
Zapoznanie studentów ze strukturą i z zasadami pisania streszczenia (resume) i syntezy (synthese) tekstu pisanego w języku francuskim. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Student/ka potrafi poprawnie czytać zdania i teksty o zróżnicowanej przystępności na poziomie C1 w języku francuskim.
2. Student/ka zna różne typy tekstów oraz ich strukturę.
3. Student/ka analizuje różnego typu teksty w języku francuskim i potrafi przekazać ich treść w formie pisemnej.
4. Student/ka potrafi operować złożonymi strukturami gramatycznymi i leksykalnymi, służącymi do klarownego komunikowania się na piśmie.
5. Student/ka rozumie znaczenie komunikacji międzykulturowej we współczesnym świecie.
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:
- obecność na zajęciach (dozwolone są 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze);
- aktywny udział w zajęciach;
- pozytywne oceny z dwóch prac napisanych od podstaw w czasie zajęć (1. w połowie semestru; 2. pod koniec).
Literatura
1. Anne-Simone Dufief, S'exprimer avec logique, Hatier, 1995;
2. Armance Lauga, Florence Michelet, Guide d'expression écrite française à l'usage des étudiants polonais, UAM, 2003;
3. Saisir les nuances des mots, Thème et champ lexical, dans: Les Exercices du Français du CCDMD, p. 1-9, www.ccdmd.qc.ca;
4. Ghislaine Cotentin-Rey, Le résumé, le compte rendu, la synthèse, CLE International, 1995;
5. Chantal Cali, Véronique Dupuis, Réussir le Delf-Dalf, compte rendu, résumé, synthèse, Didier/Hatier, 1998;
6. teksty źródłowe (artykuły), na podstawie których studenci będą pisać streszczenia i syntezy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: