Kształcenie interkulturowe 340-FP1-1KI
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2022:
Metody pracy: zajęcia warsztatowe z elementami wykładu i pracy projektowej |
W cyklu 2023:
Metody pracy: zajęcia warsztatowe z elementami wykładu i pracy projektowej |
W cyklu 2024:
Metody pracy: zajęcia warsztatowe z elementami wykładu i pracy projektowej |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student charakteryzuje wymiary kultury, które decydują o różnicach kulturowych. KA6_WG9
KA6_WK1
Student opisuje cechy zachowań werbalnych i niewerbalnych charakteryzujących różne konteksty kulturowe.
KA6_WG9
KA6_WK1
Student porównuje własny kontekst kulturowy z innymi kontekstami
KA6_WG9
KA6_WK1
UMIEJĘTNOŚCI
Student korzysta z narzędzi służących do analizy i interpretacji różnych wytworów kultury.
KA6_UW4
KA6_UW6
Student samodzielnie zdobywa wiedzę wykorzystując różne źródła.
KA6_UW4
KA6_UW6
Student analizuje różnice i bariery interkulturowe
KA6_UW4
KA6_UW6
Student prezentuje przygotowane zagadnienie z wykorzystaniem technik multimedialnych
KA6_UK4
Student potrafi projektować i organizować zadania w pracy indywidualnej i w zespole kształtujące kompetencję interkulturową i świadomie realizuje własne uczenie się przez całe życie
KA6_UW4
KA6_UW6
KA6_UK4
KA6_UO1
KA6_UU1
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemów praktycznych.
KA6_KK1
KA6_KK2
Student akceptuje odpowiedzialność za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, z którego pochodzi, tworząc płaszczyzny tolerancji i uczestnicząc w życiu kulturalnym. KA6_KO3
KA6_KO4
KA6_KO5
Kryteria oceniania
Metody pracy: zajęcia warsztatowe z elementami wykładu i pracy projektowej
Formy pracy: praca indywidualna, w parach i grupach
Podstawą zaliczenia jest:
• Obecność i aktywny udział w zajęciach (dopuszczona są dwie nieobecności nieusprawiedliwiona)
• Przygotowanie prezentacji na temat wymiarów kultury oraz zachowań niewerbalnych uwarunkowanych kulturowo
• Analiza różnic i barier interkulturowych w grupach wielokulturowych
• Zaliczenie pracy pisemnej
Literatura
Boski, P. 2009. Kulturowe ramy zachowań społecznych: podręcznik psychologii interkulturowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Hofstede, G. 2000. Kultury i organizacje: Zaprogramowanie umysłu. Warszawa: Polskie Wydawnictwo ekonomiczne.
Sobkowiak, P. 2015. Interkulturowość w edukacji językowej. Poznań. Adam Mickiewicz University Press.
Inne materiały zapewniane przez nauczyciela
W cyklu 2022:
Hofstede, G. J., Pedersen, B, and Hofstede, G. (2001). Exploring Culture: Exercises, Boski, P. 2009. Kulturowe ramy zachowań społecznych: podręcznik psychologii interkulturowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
W cyklu 2023:
Hofstede, G. J., Pedersen, B, and Hofstede, G. (2001). Exploring Culture: Exercises, Boski, P. 2009. Kulturowe ramy zachowań społecznych: podręcznik psychologii interkulturowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
W cyklu 2024:
Hofstede, G. J., Pedersen, B, and Hofstede, G. (2001). Exploring Culture: Exercises, Boski, P. 2009. Kulturowe ramy zachowań społecznych: podręcznik psychologii interkulturowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: