Historia filozofii 340-FP1-1PHI
Profil studiów: ogólnoakademicki.
Forma studiów: stacjonarne.
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy.
Dziedzina i dyscyplina nauki: humanistyka, filozofia.
Rok studiów/semestr: I r. I-go stopnia, sem. 2
Wymagania wstępne: brak.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godz., wykład.
Metody dydaktyczne:
- wykład informacyjny.
Punkty ECTS: 2 pkt ECTS
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w wykładach: 30 h
Przygotowanie do zajęć: 5 h
Przygotowanie do egzaminu i udział w nim: 20 h + 2 h
Razem: 57 h (odpowiada 2 pkt. ECTS)
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 30 h + 2 h = 32 h (1 pkt. ECTS)
- o charakterze praktycznym: 20 h + 5 h = 25 h (1 pkt. ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Kierunkowe efekty kształcenia:
w zakresie wiedzy: K_W01, K_W02, K_W04, K_W05, K_W08;
w zakresie umiejętności: K_U01, K_U02, K_U04, K_U06, K_U07;
w zakresie kompetencji społecznych: K_K01
Kryteria oceniania
Dopuszczalne są 2 nieobecności. Możliwość odpracowania więcej niż 2 nieobecności w formie pracy pisemnej na podstawie literatury wskazanej przez prowadzącą wykład.
Forma zaliczenia przedmiotu: na podstawie dyskusji / egzamin pisemny online (ocena podsumowująca).
Literatura
Literatura podstawowa:
- Z. Drozdowicz, Filozofia francuska w epoce Oświecenia, online
- W. Tatarkiewicz, Historia filozofii, (kilka wydań)
- F. Coplestone, Historia filozofii, (kilka wydań)
Literatura uzupełniająca:
- M. de Montaigne, Próby
- R. Descartes, Rozprawa o metodzie
- J. Locke, Rozważania dotyczące rozumu ludzkiego
- F.-M. Arouet, Kandyd, czyli optymizm
- J. O. de La Mettrie, Człowiek-maszyna
- J.-J. Rousseau, Emil, czyli o wychowaniu
- E. B. de Condillac, O pochodzeniu poznania ludzkiego
- I. Kant, Krytyka czystego rozumu
- A. Comte, Metoda pozytywna w szesnastu wykładach
- Alexis de Tocqueville, O demokracji w Ameryce
- Claude Henri de Saint-Simon, Wprowadzenie do prac naukowych XIX w.
- H. Bergson, Ewolucja twórcza
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: