Metodyka nauczania języka francuskiego-współczesne tendencje 340-FP1-3WTLs
Profile of studies: General academic
Course code: 340-FP1-3WTLs
Course language: French
Type of course: Compulsory (for FF groups)
Year of studies / semester III year; summer semester
Number of hours: 30 h of exercises
4 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA6_WG2, KA6_WG5,
The graduate knows and understands:
basic concepts for learning and teaching elements of the French language (vocabulary, grammar, phonetics and spelling);
a simple article on the methodology of teaching French;
the concept of autonomy and how to promote it in French lessons in relation to learning and teaching elements of the language;
basic technological resources used in French lessons useful in teaching vocabulary and grammar.
KA6_UW2, KA6_UW6
KA6_UW7
KA6_UK2
KA6_UK4
KA6_UO1
KA6_UU1
The graduate is able to:
Select and assess didactic materials, the indispensible exercises and, if necessary, conduct a French language lesson focused on teaching selected lexical elements;
Develop didactic materials necessary to support yourself as a student and possibly conduct French lessons focused on teaching selected aspects of grammar;
Design and evaluate language exercises using modern electronic media useful for learning and teaching selected language elements, mainly lexis and grammar;
Use different sources when designing teaching materials
KA6_KK1
KA6_KK2
The graduate is ready to:
Collaborate in a group, assume various functions and a critical attitude about the quality of the developed and presented teaching materials;
Recognize the need for continuous education of one's professional and linguistic competences and demonstrate responsibility for the accuracy of the language and cultural content conveyed by him during lessons (being a 'carrier' of the language and culture of the French-speaking area)
accompanying the profession of a French language teacher.
Kryteria oceniania
La préparation adéquate au cours ;
La participation active pendant le cours ;
Deux absences sans justification admises ;
Deux interventions publiques sur la base d’une lecture proposée ou d’une recherche indépendante de l’étudiant(e) ;
La mise au point d’un projet pédagogique de courte durée (3 – 4 semaines) débouchant sur un récapitulatif précis (présentation) ;
Une note suffisante obtenue à l’épreuve finale sous forme de test à choix multiples et, éventuellement, 2 – 3 questions ouvertes.
Nieobecności:
- bez zwolnienia lekarskiego obniżają ocenę końcową o 0,5 stopnia za każdą a więcej niż cztery, dyskwalifikują
(= powodują brak możliwości ubiegania się o zaliczenie)
Literatura
Dehaene Stanislas, Apprendre? les talents du cerveau, le défi des machines, Odile Jacob, Paris 2018;
Tenże, Jak się uczymy?, Copernicus Center Press 2021;
Dortier, J.-F., Éduquer pour former, Sciences Humaines 2004;
Goanac’h Daniel, Théories d’apprentissage et acquisition d’une langue étrangère, Crédif/ Didier-Hatier 1991;
Germain Claude, Évolution de l’enseignement des langues: 5000 ans d’histoire, CLE International 2001;
Goullier Francis, Les clés du Cadre. Enjeux et actualités pour l’enseignement des langues aujourd’hui, Didier 2019 ;
Klein, W. L’acquisition de langue étrangère, A. Colin 1989;
Komorowska, H., Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna 2005.
Kurcz Ida (red.), Psychologiczne aspekty dwujęzyczności, GWP 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: