Wstęp do językoznawstwa 340-HF1-1ILGO
Profil ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Dziedzina: językoznawstwo
Rok studiów II, semestr 1
wymaganie wstępne - ogólna wiedza humanistyczna
liczba godzin - 30
Wykład interaktywny.
Prezentacje multimedialne, praca w grupach, konsultacje, ćwiczenia.
Punkty ECTS - 2
Bilans nakładu pracy studenta
Udział w wykładach – 30
Czytanie proponowanych lektur – 8
Przygotowanie do egzaminu – 10
Udział w konsultacjach – 3
Obecność na egzaminie – 2
Razem – 53
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
Liczba godzin
wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela 35
o charakterze praktycznym 23
Punkty ECTS :
1,25
0,75
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W02, K_W03, K_W04, K_W08
K_U02, K_U04, K_U07
K_K01, K_K03
Kryteria oceniania
Obecność i aktywność na zajęciach;
Zaliczone kolokwia śródsemestralne, głównie odpowiedzi i zadania ustne, np. w oparciu o lekturę, o temat ostatniego wykładu;
Zaliczone kolokwium pisemne na koniec semestru – test wyboru oraz ewent. kilka krótkich pytań otwartych na podstawie całego zrealizowanego materiału
Nieobecności:
- bez zwolnienia lekarskiego obniżają ocenę końcową o 0,5 stopnia za każdą a więcej niż cztery, dyskwalifikują
(= powodują brak możliwości ubiegania się o zaliczenie)
Literatura
Bednarczuk L. (red.), Języki indoeuropejskie, PWN, Warszawa, 1986.
Bobrowski I., Zaproszenie do językoznawstwa, IJP PAN, Kraków, 1998.
Grzegorczykowa R., Wstęp do językoznawstwa, Warszawa, PWN, 2008.
Łuczyński E., Maćkiewicz J., Językoznawstwo ogólne. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2002.
Polański K. (red.), Encyklopedia językoznawstwa ogólnego, Ossolineum, Wrocław-Warszawa-Kraków, 1999.
Paveau M-A, Sarfati G-E, Wielkie teorie językoznawcze. Od językoznawstwa historyczno-porównawczego do pragmatyki, FLAIR, Kraków, 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: