PNJF2-umiejętności łączone (pisanie) 340-HF1-2UL1
Zapoznanie studentów ze strukturą i z zasadami pisania sprawozdania (compte rendu) tekstu pisanego w języku francuskim.
Ćwiczenie poszczególnych etapów analizy tekstu i pisania sprawozdania.
Pisanie sprawozdania.
Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego na piśmie.
Wyrażanie własnych opinii w formie pisemnej na temat poruszany w artykule
W cyklu 2022:
Zapoznanie studentów ze strukturą i z zasadami pisania sprawozdania (compte rendu) tekstu pisanego w języku francuskim. |
W cyklu 2023:
Zapoznanie studentów ze strukturą i z zasadami pisania sprawozdania (compte rendu) tekstu pisanego w języku francuskim. |
W cyklu 2024:
Zapoznanie studentów ze strukturą i z zasadami pisania sprawozdania (compte rendu) tekstu pisanego w języku francuskim. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Student potrafi poprawnie czytać zdania i teksty o zróżnicowanej przystępności na poziomie B2 w języku francuskim
2. Student zna różne typy tekstów oraz ich strukturę
3. Student analizuje różnego typu teksty w języku francuskim i potrafi przekazać ich treść w formie pisemnego sprawozdania (compte rendu)
4. Student potrafi operować złożonymi strukturami gramatycznymi i leksykalnymi, służącymi do klarownego komunikowania się na piśmie
5. Student rozumie znaczenie komunikacji międzykulturowej we współczesnym świecie
Kryteria oceniania
Prace pisemne oceniane są za formę, treść i poprawność językową.
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:
- obecność na zajęciach (dozwolone są 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze);
- pozytywna ocena (średnia) z prac pisanych podczas zajęć;
- aktywny udział w zajęciach.
Literatura
- Anne-Simone Dufief, S'exprimer avec logique, Hatier, 1995
- Armance Lauga, Florence Michelet, Guide d'expression écrite française à l'usage des étudiants polonais, UAM, 2003
- Saisir les nuances des mots, Thème et champ lexical, dans: Les Exercices du Français du CCDMD, p. 1-9, www.ccdmd.qc.ca
- Ghislaine Cotentin-Rey, Le résumé, le compte rendu, la synthèse, CLE International, 1995
- Chantal Cali, Véronique Dupuis, Réussir le Delf-Dalf, compte rendu, résumé, synthèse, Didier/Hatier, 1998
- teksty źródłowe (artykuły), których sprawozdania studenci będą pisać w trakcie zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: