PNJF3 - umiejętności łączone 1 340-HF1-3PUL
Ćwiczenia poświęcone są: Rozwijanie różnych sprawności językowych ( mówienie, słuchanie). Znajomość różnych typów
tekstów. Analiza dokumentów audio-wizualnych o charakterze argumentacyjnym lub będących czynnikiem do dyskusji,
pod kątem leksykalnym, gramatycznym i rozumienia treści. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego
w mowie. Znajomość różnych rejestrów języka. Ćwiczenia z rozumienia ze słuchu, dyktanda.
Udział w ćwiczeniach:150 godz.
Przygotowanie do zajęć, odrabianie prac domowych, opracowywanie referatów, pisanie prac: 90 godz.
Przygotowanie do egzaminu: 30 godz.
Udział w konsultacjach: 30 godz.
Razem: 300
W cyklu 2022:
Ćwiczenia poświęcone są: Rozwijanie różnych sprawności językowych ( mówienie, słuchanie). Znajomość różnych typów |
W cyklu 2023:
Ćwiczenia poświęcone są: Rozwijanie różnych sprawności językowych ( mówienie, słuchanie). Znajomość różnych typów |
W cyklu 2024:
Ćwiczenia poświęcone są: Rozwijanie różnych sprawności językowych ( mówienie, słuchanie). Znajomość różnych typów |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Student zna zasady redagowania syntezy i dysertacji (tekstu argumentacyjnego). KA6_WG1
2.Student zna różnorodne style wypowiedzi i rejestry języka. KA6_UK5
3.Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi ustne i pisemne. KA6_UK5
USOSweb: Szczegóły przedmiotu: 0400-FP1-3UL1, w cyklu: 2019, jednostka dawcy: , grupa przedm.:
Strona 2 z 4 25.09.2020 00:01
USOSweb: Szczegóły przedmiotu: 340-FP1-3UL1, w cyklu: 2020, jednostka dawcy:
Strona 2 z 4 25.09.2020 00:09
4.Student potrafi dobrać właściwy zestaw argumentów do danego tematu wypowiedzi. KA6_UK5
5.Student potrafi dokonać analizy dokumentu pisanego lub wypowiedzi ustnej, także obejmujących słownictwo specjalistyczne. KA6_UK5
6.Student potrafi zabrać głos w debacie na tematy z życia społecznego, politycznego, kulturalnego, popularnonaukowe… KA6_UK5
7.Student potrafi współpracować w grupie i kierować pracą zespołu KA6_UO1
8.Student rozumie wagę i wartość różnorodności kulturowej, światopoglądowej, ze względu na wiek, pochodzenie, orientację
psychoseksualną itd. oraz znaczenie dyskusji na tematy różnorodności KA6_KO4
Kryteria oceniania
1.Formy zaliczenia: pisemne i ustne
Ustne: przeprowadzenie dwóch debat 2x 20 p, aktywność na zajęciach 10p
Pisemne: rozumienie ze słuchu, co dwa działy tematyczne . Nieobecność na zaliczeniu pisemnym, skutkuje oceną niedostateczną. Jedynie zwolnienie lekarskie umożliwia przystąpienie do zaliczenia w ciągu 2 tyg. od zaliczenia pisemnego, na którym student był nieobecny.
2. Podstawą do zaliczenia zajęć stanowi średnia punktów zebranych ze wszystkich form zaliczenia. Próg zaliczeniowy 51%. Student, który nie uzyskał wymaganej sumy punktów (51% ma prawo do przystąpienia do jednego zaliczenia obejmującego cały semestr i zawierającego wszystkie formy zaliczenia dla danego przedmiotu ( pisemne i ustne). Najwyższą oceną możliwą do otrzymania z zaliczenia poprawkowego jest ocena dostateczna.
3. Na ostateczną ocenę z zajęć wpływ mają również nieobecności.
- dopuszczalne są 2 nieobecności nieusprawiedliwione na semestr
-kolejne 2 nieobecności ( trzecie i czwarta) powodują obniżenie oceny o pół stopnia za każdą, chyba, że student usprawiedliwi te nieobecności zwolnieniem lekarskim, wtedy ocena nie będzie obniżona.
- przekroczenie limitu nieobecności 2+2 skutkuje nie zaliczeniem zajęć. Przypadki dłuższej nieobecności, będą rozpatrywane indywidualnie.
Literatura
Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011,
„Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ;
„Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ;
„Le vocabulaire”, Sabrinelle Bédrane, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ;
„S’exprimer avec logique”, Anne-Simone Dufief, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ;
„Les méthodes du français”, D. Labouret, A. Meunier, Bordas, 1994 ;
„Le dico français/français”, Ph. Vandel, éd. J.-C. Lattès, 1993
« ORTHOGRAPHE, GRAMMAIRE, CONJUGAISON », F. Brunel et A. Valette, Armand Colin, 1993 ;
300 dictées progressives commentéesM. Grevisse, Duclot, 1982 ;Exercices de grammaire et de lexique à la base de 200 verbes français.
Cours de perfectionnement, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Kraków 1999..
Artykuły z prasy francuskiej, np. Le Point, Le Nouvel Observateur etc.
Efekty kształcenia/Efekty uczenia się: Należy wskazać kierunkowe efekty
W cyklu 2022:
Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, |
W cyklu 2023:
Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, |
W cyklu 2024:
Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: