Język obcy - specjalistyczny warsztat językowy (j.rosyjski) 340-ON2-1JOSR
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy – do wyboru
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, nauka o języku
Rok studiów/semestr: I rok studiów II stopnia, semestr letni, studia stacjonarne
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 30 h
Metody dydaktyczne: metoda podawcza, ćwiczenia, praca indywidualna, praca w grupach
Punkty ECTS: 2 pkt.
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w ćwiczeniach: 15x2 h= 30 h (1 ECTS)
Przygotowanie do zajęć: 10 h (0,25 ECTS)
Przygotowanie do zaliczenia i obecność na nim: 9 h + 1 h= 10 h
Dokończenie lub opracowanie w domu sprawozdań z zajęć 10 h
Razem – 60h (odpowiada 2 pkt ECTS)
W cyklu 2022:
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne, Rodzaj przedmiotu obowiązkowy, 5. Dziedzina i dyscyplina nauki nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok stacjonarne, II st., semestr zimowy Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 30h lektorat Metody dydaktyczne (konsultacje, warsztaty grupowe, projekty, prace grupowe itp.). Punkty ECTS : 2 Bilans nakladu pracy studenta Udział na zajęciach – 30h (1 ECTS) Udział w konsultacjach – 24h Przygotowanie pracy projektowej 6h Razem – 60 h (odpowiada 2 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30+4+24=58h. Odpowiada 1,2 pkt ECTS. |
W cyklu 2023:
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne, Rodzaj przedmiotu obowiązkowy, 5. Dziedzina i dyscyplina nauki nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok stacjonarne, II st., semestr zimowy Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 30h lektorat Metody dydaktyczne (konsultacje, warsztaty grupowe, projekty, prace grupowe itp.). Punkty ECTS : 2 Bilans nakladu pracy studenta Udział na zajęciach – 30h (1 ECTS) Udział w konsultacjach – 24h Przygotowanie pracy projektowej 6h Razem – 60 h (odpowiada 2 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30+4+24=58h. Odpowiada 1,2 pkt ECTS. |
W cyklu 2024:
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne, Rodzaj przedmiotu obowiązkowy, 5. Dziedzina i dyscyplina nauki nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok stacjonarne, II st., semestr zimowy Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 30h lektorat Metody dydaktyczne (konsultacje, warsztaty grupowe, projekty, prace grupowe itp.). Punkty ECTS : 2 Bilans nakladu pracy studenta Udział na zajęciach – 30h (1 ECTS) Udział w konsultacjach – 24h Przygotowanie pracy projektowej 6h Razem – 60 h (odpowiada 2 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30+4+24=58h. Odpowiada 1,2 pkt ECTS. |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: mieszany: w sali i zdalnie | Ogólnie: w sali | W cyklu 2022: mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2023: mieszany: w sali i zdalnie |
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
- złożone zjawiska i procesy językowe, teorie wyjaśniające zależności między nimi oraz współczesne trendy w językoznawstwie KP7_WG1,
- pogłębiony aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji KP7_WG9,
- zaawansowany aparat pojęciowy z zakresu technologii informacyjnych KP7_WG12,
- problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją oraz ich złożone powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji KP7_WK1,
- złożone prawne, organizacyjne i etyczne uwarunkowania działań związanych z daną kwalifikacją KP7_WK2,
- zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego KP7_WK3
Absolwent potrafi:
- dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT) KP7_UW5,
- prowadzić w debatę w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich KP7_UK4,
- posługiwać się drugim językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KP7_UK6,
- samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie KP7_UU1
Absolwent jest gotów do:
- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych KP7_KK2
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę po I semestrze na podstawie pozytywnych ocen za wszystkie prace pisemne i ustne (testy pisemne, prezentacje, wypracowania), aktywności na zajęciach (wypowiedzi ustne, dyskusje w trakcie zajęć) oraz obecności.
Nieobecności:
Student (na pierwszych zajęciach, na których pojawi się po absencji) jest zobowiązany do usprawiedliwienia nieobecności i ustalenia z prowadzącym terminu zaliczenia treści omawianych na zajęciach, w których nie mógł uczestniczyć.
W celu uzyskania zaliczenia przedmiotu (w przypadku nieobecności poniżej 30%) student jest zobowiązany zaliczyć nieobecności w ramach konsultacji.
Dopuszczalna jedna nieobecność bez konieczności odpracowania.
Student nie otrzymuje zaliczenia po opuszczeniu powyżej 30% zajęć.
Literatura
W cyklu 2022:
1. Cieplicka M., Torzewska D., Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko..., część 1, Poznań 2010. 2. Dąbrowska H., Zybert M., Новые встречи 3, Warszawa 2012. 3. Dobrowolski J., Туры по России. Język rosyjski dla zaawansowanych, Warszawa 2003. 4. Golubiewa A., Kowalska N., Русский язык сегодня, Warszawa 2000. 5. Karolczuk M., Gałkowska D., Lipato U., Слушай, читай, не забывай: преподавание и изучение русского языка как иностранного с помощью современных технологий, Białystok 2018. 6. Machnacz A., Из первых уст, Warszawa 2016. 7. Wrzesińska A., От А до Я 3. Kurs języka rosyjskiego dla osób dorosłych kontynuujących naukę na poziomie B1/B2, Warszawa 2017. 8. Булгакова Л. Н., Захаренко И. В., Красных В.В., Мои друзья падежи. Грамматика в диалогах, Москва 2011. 9. Чернышов С., Чернышова А., Поехали!, Санкт-Петербург 2016. 10. materiały prasowe, internetowe |
W cyklu 2023:
1. Cieplicka M., Torzewska D., Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko..., część 1, Poznań 2010. 2. Dąbrowska H., Zybert M., Новые встречи 3, Warszawa 2012. 3. Dobrowolski J., Туры по России. Język rosyjski dla zaawansowanych, Warszawa 2003. 4. Golubiewa A., Kowalska N., Русский язык сегодня, Warszawa 2000. 5. Karolczuk M., Gałkowska D., Lipato U., Слушай, читай, не забывай: преподавание и изучение русского языка как иностранного с помощью современных технологий, Białystok 2018. 6. Machnacz A., Из первых уст, Warszawa 2016. 7. Wrzesińska A., От А до Я 3. Kurs języka rosyjskiego dla osób dorosłych kontynuujących naukę na poziomie B1/B2, Warszawa 2017. 8. Булгакова Л. Н., Захаренко И. В., Красных В.В., Мои друзья падежи. Грамматика в диалогах, Москва 2011. 9. Чернышов С., Чернышова А., Поехали!, Санкт-Петербург 2016. 10. materiały prasowe, internetowe |
W cyklu 2024:
1. Cieplicka M., Torzewska D., Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko..., część 1, Poznań 2010. 2. Dąbrowska H., Zybert M., Новые встречи 3, Warszawa 2012. 3. Dobrowolski J., Туры по России. Język rosyjski dla zaawansowanych, Warszawa 2003. 4. Golubiewa A., Kowalska N., Русский язык сегодня, Warszawa 2000. 5. Karolczuk M., Gałkowska D., Lipato U., Слушай, читай, не забывай: преподавание и изучение русского языка как иностранного с помощью современных технологий, Białystok 2018. 6. Machnacz A., Из первых уст, Warszawa 2016. 7. Wrzesińska A., От А до Я 3. Kurs języka rosyjskiego dla osób dorosłych kontynuujących naukę na poziomie B1/B2, Warszawa 2017. 8. Булгакова Л. Н., Захаренко И. В., Красных В.В., Мои друзья падежи. Грамматика в диалогах, Москва 2011. 9. Чернышов С., Чернышова А., Поехали!, Санкт-Петербург 2016. 10. materiały prasowe, internetowe |
Uwagi
W cyklu 2022:
W przypadku przejścia w r. ak. 2021/2022 na nauczanie zdalne, zajęcia będą prowadzone z wykorzystaniem wskazanej przez władze UwB platformy. |
W cyklu 2023:
W przypadku przejścia w r. ak. 2021/2022 na nauczanie zdalne, zajęcia będą prowadzone z wykorzystaniem wskazanej przez władze UwB platformy. |
W cyklu 2024:
W przypadku przejścia w r. ak. 2021/2022 na nauczanie zdalne, zajęcia będą prowadzone z wykorzystaniem wskazanej przez władze UwB platformy. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: