Komunikacja i edukacja międzykulturowa 340-ON2-1KEM
Profil kształcenia: ogólnoakademicki
Forma studiów: studia stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, moduł: Filologia rosyjska
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo.
Rok studiów/semestr: I rok II st., semestr 2
Wymagania wstępne: student powinien mieć opracowany aparat pojęciowy z językoznawstwa oraz biegle posługiwać się językiem rosyjskim.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 30 h.
Metody dydaktyczne: podające (wykłady), praktyczne (dyskusja, projekty, prezentacje), problemowe.
Punkty ECTS: 5
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w zajęciach: 30 h ( 1,2 ECTS)
- przygotowanie do ćwiczeń: 50 h (2 ECTS)
- udział w pracach projektowych: 15 h (0,6 ECTS)
- udział w konsultacjach: 15x2=30 h ( 1,2 ECTS)
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 3 ECTS
- o charakterze praktycznym - 125 h
W cyklu 2022:
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, moduł: Filologia rosyjska Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo. Rok studiów/semestr: I rok II st., semestr 2 Wymagania wstępne: student powinien mieć opracowany aparat pojęciowy z językoznawstwa oraz biegle posługiwać się językiem rosyjskim. Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 30 h. Metody dydaktyczne: podające (wykłady), praktyczne (dyskusja, projekty, prezentacje), problemowe. Punkty ECTS: 5 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w zajęciach: 30 h ( 1,2 ECTS) - przygotowanie do ćwiczeń: 50 h (2 ECTS) - udział w pracach projektowych: 15 h (0,6 ECTS) - udział w konsultacjach: 15x2=30 h ( 1,2 ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 3 ECTS - o charakterze praktycznym - 125 h |
W cyklu 2023:
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, moduł: Filologia rosyjska Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo. Rok studiów/semestr: I rok II st., semestr 2 Wymagania wstępne: student powinien mieć opracowany aparat pojęciowy z językoznawstwa oraz biegle posługiwać się językiem rosyjskim. Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 30 h. Metody dydaktyczne: podające (wykłady), praktyczne (dyskusja, projekty, prezentacje), problemowe. Punkty ECTS: 5 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w zajęciach: 30 h ( 1,2 ECTS) - przygotowanie do ćwiczeń: 50 h (2 ECTS) - udział w pracach projektowych: 15 h (0,6 ECTS) - udział w konsultacjach: 15x2=30 h ( 1,2 ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 3 ECTS - o charakterze praktycznym - 125 h |
W cyklu 2024:
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, moduł: Filologia rosyjska Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo. Rok studiów/semestr: I rok II st., semestr 2 Wymagania wstępne: student powinien mieć opracowany aparat pojęciowy z językoznawstwa oraz biegle posługiwać się językiem rosyjskim. Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 30 h. Metody dydaktyczne: podające (wykłady), praktyczne (dyskusja, projekty, prezentacje), problemowe. Punkty ECTS: 5 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w zajęciach: 30 h ( 1,2 ECTS) - przygotowanie do ćwiczeń: 50 h (2 ECTS) - udział w pracach projektowych: 15 h (0,6 ECTS) - udział w konsultacjach: 15x2=30 h ( 1,2 ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 3 ECTS - o charakterze praktycznym - 125 h |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Student zna i rozumie złożone zjawiska i procesy językowe, teorie
wyjaśniające zależności między nimi oraz współczesne
trendy w językoznawstwie (KA7_WG1),
2. Zna i rozumie złożone zjawiska i procesy związane z uczeniem się
i nauczaniem języków, teorie wyjaśniające zależności między
nimi oraz współczesne trendy w teoriach o uczeniu
i nabywaniu języka (KA7_WG2),
3. Zna i rozumie zaawansowaną terminologię oraz rozbudowany aparat
metodologii badań z zakresu językoznawstwa (KA7_WG4),
4. Zna i rozumie zaawansowane metody analizy i interpretacji tekstów i
innych wytworów kultury danego obszaru językowego
w obrębie wybranych tradycji i teorii i
językoznawczych (KA7_WG7),
5. Potrafi formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe
problemy, innowacyjnie dobierając odpowiednie
metody i narzędzia z wykorzystaniem wiedzy z zakresu
nauki o uczeniu się i nauczaniu języków (KA7_UW2),
6. Potrafi właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich
pochodzące w obszarze językoznawstwa oraz
dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych
informacji (KA7_UW6),
7. Potrafi komunikować się ze zróżnicowanymi kręgami
odbiorców używając specjalistycznej terminologii z
zakresu językoznawstwa i translatoryki z
uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych (KA7_UK1),
8. Potrafi prowadzić w debatę w języku obcym, przedstawiać i
oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o
nich (KA7_UK4),
9. Absolwent gotów do tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w
warunkach komunikacji wielokulturowej i
zróżnicowanego religijnie społeczeństwa (KA7_KO4),
10. Absolwent gotów do uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego
różnorodnych formach (KA7_KO5),
11. Absolwent gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu
problemów poznawczych i praktycznych (KA7_KK2).
Kryteria oceniania
Metody kształcenia: zajęcia warsztatowe, zajęcia warsztatowe z elementami wykładu, wykład, dyskusja, prezentacja, praca w parach i grupach
Sposoby weryfikacji: prezentacje, samoocena, praca projektowa, ocenianie ciągłe.
Zaliczenie na ocenę składa się ze średniej ocen za przygotowanie prezentacji na wybrany temat, pracę zespołową, pracę projektową z uwzględnieniem systematycznego udziału w zajęciach (dopuszczalna1 nieobecność) i aktywności podczas zajęć .
Uzyskanie powyżej 5 nieobecności nie kwalifikuje studenta do zaliczenia przedmiotu.
Literatura
1. М.О. Гузикова, П.Ю. Фофанова, Основы теории межкультурной коммуникации, Изд-во Уральского ун-та, Екатеринбург 2015
2. Садохин А. П. Введение в теорию межкультурной коммуникации, Высш. шк., 2005
J. Nikitorowicz, Edukacja regionalna i międzykulturowa, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009
3. M. Sobecki, Komunikacja międzykulturowa w perspektywie pedagogicznej, Warszawa 2016
4. P. Grzybowski, Edukacja międzykulturowa- przewodnik. Pojęcia- literatura- adresy, Wyd. Impuls, Kraków 2008
Literatura uzupełniająca
1. Hofstede G. Cultures and Organizations: Software of the Mind / G. Hofstede,
G. J. Hofstede, M. Minkov. Revised and expanded 3rd ed. N. Y. : McGrawHill USA, 2010
2. M. Karolczuk, Nauczanie Języka rosyjskiego jako drugiego języka obcego w Polsce z perspektywy edukacji międzykulturowej, Białystok 2016
Uwagi
W cyklu 2022:
- Kontakt grupy z prowadzącym zajęcia odbywa się za pośrednictwem USOSmail lub podanego na początku zajęć maila grupowego. - Konsultacje trwają 45 min. |
W cyklu 2023:
- Kontakt grupy z prowadzącym zajęcia odbywa się za pośrednictwem USOSmail lub podanego na początku zajęć maila grupowego. - Konsultacje trwają 45 min. |
W cyklu 2024:
- Kontakt grupy z prowadzącym zajęcia odbywa się za pośrednictwem USOSmail lub podanego na początku zajęć maila grupowego. - Konsultacje trwają 45 min. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: