Podstawy psychologii ogólnej 340-ON2-1PPO
Profil studiów ogólnoakademicki
Forma studiów stacjonarne
Rodzaj przedmiotu status przedmiotu – obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki psychologia
Rok studiów/semestrstudia 2 stopnia, rok pierwszy, semestr pierwszy
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć
wykład 15 godzin
Metody dydaktyczne wykład, analiza materiałów wizualnych i audiowizualnych,
Punkty ECTS 1
Bilans nakładu pracy studenta
- udział w wykładach
15 x 1h =15h
- udział w
konsultacjach związanych z zajęciami 5 x 1h = 5h
- przygotowanie do
zaliczenia 5h
razem: 25h
(odpowiada 1pkt ECTS)
Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 20h (odpowiada 1pkt ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zna klasyczne i współczesne teorie uczenia się i nauczania lub kształcenia
oraz ich wartości aplikacyjne (KP7_WG2)
Zna procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego oraz ich prawidłowości i zakłócenia w kontekście psychologicznych mechanizmów emocji i motywacji (KP7_WK4)
Potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów (KP7_UW1)
Potrafi tworzyć sytuacje wychowawczo-dydaktyczne motywujące uczniów do nauki i pracy nad sobą, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania w celu uzyskania pożądanych efektów wychowania i kształcenia (KP7_UW6)
Gotów do podejmowania decyzji związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej (KP7_KK1)
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne zdalne (test - pytania zamknięte jednokrotnego wyboru; 51% punktów jest niezbędne do uzyskania pozytywnej oceny)
Literatura
P.Zimbardo, R.Gerrig (2006). Psychologia i życia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: