Seminarium magisterskie 340-ON2-1SEMA2
Seminarium poszerza wiedzę studentów z zakresu badań językowych i dydaktycznych, rozwija ich znajomość metodologii i aparatu pojęciowego, tak by uczestnicy mogli prowadzić własne badania zjawisk językowych i dydaktycznych. Podczas spotkań seminaryjnych uczestnicy zapoznają się z wymaganiami dotyczącymi pracy magisterskiej i technicznymi aspektami jej pisania, będą mieli okazję przedyskutować wybór tematów oraz otrzymają informacje zwrotne na temat postępów w pracy nad tematem. Seminarium porusza zagadnienia wybierane w ramach tematyki glottodydaktycznej.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
K_W01 K_W03, K_W04, K_W05, K_W06, K_W08
Umiejętności:
K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U10, K_U11, K_U12, K_U13
Kompetencje społeczne:
K_K03, K_K04
Kryteria oceniania
Wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat lub prezentacja multimedialna dotycząca postępow i wyników pracy studenta. Czynne uczestnictwo w zajęciach i konsultacjach, przygotowywanie prezentacji dotyczących przeczytanych pozycji literatury, terminowe przygotowywanie kolejnych partii pracy magisterskiej, poprawne używanie języka akademickiego, przedłożenie pracy magisterskiej.
Literatura
Brown, J. D., & In Coombe, C. A. (2015). The Cambridge guide to research in language teaching and learning.
Burns, A. & Richards, L. The Cambridge guide to second language teacher education
Ellis, R. (2012). Language teaching research and language pedagogy. Wiley-Blackwell.
King, K. A., Lai, Y.-J., & May, S. (2017). Research Methods in Language and Education. Springer International Publishing AG.
Komorowska Hanna, „Metody badań empirycznych w glottodydaktyce”, Warszawa 1982.
Seliger H.W. i Shohamy, E. (1995). Second Language Research Methods. Oxford: OUP.
Wilczyńska, W. & Michońska-Stadnik, A. (2010). Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie. Kraków: Avalon/Flair.
Literatura związana z tematem pracy magisterskiej (indywidualny dobór).
Woźniak Krzysztof (1998). O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: