PZJA - umiejętności łączone 1 340-ON2-2PJS1
Zaliczenie na ocenę będzie oparte o następujące kryteria:
zaliczenie zadań pisemnych
podczas zajęć, zaliczenie zadań domowych, obecność na zajęciach (dopuszcza się jedną
nieusprawiedliwioną nieobecności w semestrze), aktywność podczas zajęć.
Kurs kończy się egzaminem po semestrze letnim.
W cyklu 2023:
Zaliczenie na ocenę będzie oparte o następujące kryteria: |
W cyklu 2024:
Zaliczenie na ocenę będzie oparte o następujące kryteria: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
EK - wiedza
1. Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki z tematyki
objętej kursem. K_W13, K_W04, K_W02
2. Student zna i rozumie podstawowe zasady konstruowania eseju w formacie
anglosaskim z uwzględnieniem właściwej stylistyki oraz interpunkcji. K_W04, K_W02,
K_W12
3. Student posiada podstawowa wiedzę o pojęciach, zjawiskach i procesach
prozodycznych oraz zna podstawową terminologię prozodyczną. K_W02, K_W03
EK – umiejętności
1. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie
się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi
wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań.
K_U09,K_U08
2. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki,
celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów
(instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć
różnorodne teksty z różnych obszarów życia. K_U05, K_U01, K_U06
3. Student rozumie złożone wypowiedzi. Po wysłuchaniu tekstu student potrafi określić
myśl przewodnią, znaleźć szczegółowe informacje, rozpoznać wyrażane opinie i kontekst
tekstu mówionego. K_U08
4. Student potrafi poprawnie sformułować tezę i główne założenia eseju oraz potrafi poprawnie dobrać argumenty i przykłady popierające tezę eseju K_U05, K_U13, K_U11
EK – kompetencje
Student potrafi pracować w grupie, podejmować decyzje, negocjować, identyfikować i
rozstrzygać problemy.K_K01, K_K02, K_K07
Kryteria oceniania
Prace będą oceniane bezpośrednio przez prowadzącego. Dodatkowo wykorzystane będą
alternatywne techniki oceny w postaci peer-correction oraz self-correction. Studenci
otrzymują pogłębioną analize indywidualnych błędów po każdej zadanej pracy domowej
w postaci eseju. Eseje pisane zarówno podczas zajęć (in-class writing) jak i w czasie
własnym z poszanowaniem wyznaczonych terninów.
Literatura
Literatura podstawowa:
Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981.
Macpherson, R., English for Academic Purposes, PWN, 2004.
Levin, G., Short Essays, HBJ, 1977.
Cory, H., Advanced Writing, Oxford University Press, 1999.
W cyklu 2023:
Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981. |
W cyklu 2024:
Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: