Ćwiczenia specjalizacyjne (językoznawstwo/językoznawstwo stosowane) 1 340-ON2-2SJR1
Profil studiów: ogólnoakademicki.
Forma studiów: stacjonarne.
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy do wyboru, grupa zajęć_7.
Dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo.
Rok studów: II, semestr: I
Wymagania wstępne: wiedza z zakresu fonetyki języka rosyjskiego i językoznawstwa ogólnego.
Lczba godzin dydaktycznych: 30h ćwiczeń.
Metody dydaktyczne: praca w grupie, dyskusja, mini wykłady, prezentacje, prezentacje studentów - mini lekcje, omówienie ćwiczeń zaprojektowanych przez studentów.
Punkty ECTS: 3
Bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach - 30h, samodzielne studiowanie tematyki kursu i przygotowanie do zajęć - 15h, konsultacje - 2h, projekty i zadania - 15h, przygotowanie do testu pisemnego i obecność na nim - 15h
Razem 77h=3 pkt ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 30+2+15=h 2 pkt ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_WG1, KA7_WG2, KA7_WG4, KA7_WG5, KA7_WG7,
KA7_UW2, KA7_UW5, KA7_UW6, KA7_UK1, KA7_UK2, KA7_UK4, KA7_UK5,
KA7_UU1, KA7_KK2
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności), czynny udział w zajęciach, przygotowanie się do zajęć.
Zaliczenie na ocenę po semestrze. Formy ewaluacji: przygotowanie prezentacji/projektu - ćwiczenia na podstawie omawianego materiału (przygotowanie i przeprowadzenie ćwiczeń), ocenianie ciągłe, samoocena.
Literatura
W. Ingram, S. Paszt, Praktyczna fonetyka języka rosyjskiego, Warszawa 1983;
S. Grzybowski, Podstawy fonetyki rosyjskiej dla Polaków, Warszawa 1983;
M. Marciszewska, Ż. Sładkiewicz, Ćwiczenia z fonetyki języka rosyjskiego dla początkujących, Gdańsk 2014;
D. Dziewanowska, Akcent w języku rosyjskim. Ćwiczenia praktyczne. Część 1,. Czasownik, Warszawa 2000;
D. Dziewanowska, Akcent w języku rosyjskim. Ćwiczenia praktyczne. Część 2. Rzeczownik, Warszawa 2000;
D. Dziewanowska, Akcent w języku rosyjskim. Ćwiczenia praktyczne. Część 3. Przymiotnik, liczebnik, zaimek, imiesłów, Warszawa 2000;
M. Olechnowicz, Akcent rosyjski, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1977;
E. Wołodźko, T. Żeberek, Materiały do ćwiczeń z akcentologii języka rosyjskiego, Kraków 1973;
Черкес Т. В., Марцишевска М., (2018). О фонетических трудностях при обучении РКИ: из опыта работы. Studia Rossica Gedanensia, 115–130. https://doi.org/10.26881/srg.2018.5.10;
Wójcik T., (1972). O językoznawcze podstawy nauczania języka rosyjskiego. Studia Rossica Posnaniensia 3, 163-192;
Nowak I. (2019). Drewniany język, czyli o trudnościach w opanowaniu prawidłowej wymowy rosyjskiej. W: D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz
(red.), "Jakość w kształceniu językowym : rozważania teoretyczne i praktyczne
rozwiązania" (s. 197-211).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: