Współczesne trendy w edukacji językowej 340-ON2-2WEA
Celem jest
• zapoznanie studentów z koncepcją zmiany paradygmatów w naukach humanistycznych oraz współczesnymi tendencjami w edukacji językowej, takimi jak: podejście konstruktywistyczne, autonomia uczącego się, zintegrowane nauczanie języka i treści przedmiotowych, rozwijanie kompetencji międzykulturowej oraz pedagogika krytyczna,
• przygotowanie studentów do wdrażania współczesnych koncepcji edukacyjnych w procesie kształcenia językowego.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
(K_W01, K_W02, K_W03)
(K_W02, K_W03, K_W04).
(K_W02, K_W03, K_W05, K_W06).
Umiejętności:
(K_U02, K_U03).
(K_U06, K_U07, K_U09).
(K_U02, K_U03, K_U04, K_U05).
Kompetencje społeczne:
(K_K01, K_K02, K_K03).
(K_K04).
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne: warsztaty, pracę projektową, prezentacje i dyskusje. Metody ewaluacji obejmują ocenianie ciągłe, samoocenę i ocenę koleżeńska, sprawdzian pisemny oraz pracę projektową.
Warunki zaliczenia ćwiczeń:
• obecność na zajęciach (dopuszczone są 2 nieobecności nieusprawiedliwione)
• aktywne uczestnictwo w dyskusjach i wykonanie bieżących zadań praktycznych
• wykonanie pracy projektowej: autorskiego konspektu lekcji lub zestawu ćwiczeń opartych na założeniach współczesnych koncepcji edukacyjnych.
Literatura
Aleksandrowicz-Pędich, L. 2005. Międzykulturowość na lekcjach język w obcych. Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 26-27.
2. Benson, P. and Voller, P. (eds.). 1997. Autonomy and independence in language learning. London: Longman.
3. Byram, M. 1997. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence, Clevedon : Multilingual Matters.
4. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. 2001. Cambridge: Cambridge University Press.
5. Jandt, Fred E. 2001. Intercultural Communication: an Introduction. Third Edition. California: Sage Publications, Inc.
6. Kohonen, V., Jaatinen, R., Kaikonen, P. and Lehtovaara, J. 2001. Experiential Learning in Foreign Language Education. Harlow: Pearson Education Limited. Cambridge
7. Kumaravadivelu, B. 2003. Beyond methods: macrostrategies for language teaching. New Haven: Yale University Press
8. Nunan, D (ed.). 1992. Collaborative language learning and teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
9. Palfreyman, D. 2003. Introduction: Culture and learner autonomy. In: D. Palfreyman and R. C. Smith (eds.). Learner autonomy across cultures. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 1−22.
10. Pennycook, A. 1999. Introduction: critical approaches to TESOL. TESOL Quarterly 33(3), 329−348.
11. Tudor, I. 2001. The dynamics of the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press.
12. Zawadzka, E. 2004. Nauczyciele język w obcych w dobie przemian. Krak w: Impuls.
Artykuły wybrane przez nauczyciela.
W cyklu 2023:
1. Aleksandrowicz-Pędich, L. 2005. Międzykulturowość na lekcjach język w obcych. Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 26-27. |
W cyklu 2024:
1. Aleksandrowicz-Pędich, L. 2005. Międzykulturowość na lekcjach język w obcych. Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 26-27. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: