Lektorat języka obcego 340-PN2-1LEK
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, MK_2, realizujący treści kierunkowe
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo
Rok studiów/semestr: I rok, studia drugiego stopnia, semestr zimowy
Wymagania wstępne: wiedza, jaką student uzyskał na zajęciach z języka angielskiego (lektorat) na studiach pierwszego stopnia
Liczba godzin: 30 godz., ćwiczenia
Metody dydaktyczne: metoda komunikacyjna, kognitywna, gramatyczno-
tłumaczeniowa, metody aktywizujące
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta
Udział w ćwiczeniach: 30h
Przygotowanie do ćwiczeń: 10h
Przygotowanie do egzaminu: 10h
Udział w konsultacjach:10h
Razem: 60h (2 ECTS)
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
W cyklu 2024:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się:
Student, który zaliczył przedmiot:
1. Potrafi przygotować typowe, złożone wypowiedzi w języku angielskim z wykorzystaniem poznanych na studiach I stopnia zasad gramatycznych, stylistycznych, fonetycznych oraz słownictwa opanowanego w trakcie zajęć. K7_WG1, K7_WG9
2. Potrafi wyszukiwać, analizować oraz stosować informacje dotyczące tematyki zajęć z wykorzystaniem różnych źródeł (literatura piękna, literatura specjalistyczna, prasa, Internet). K7_WG2, K7_UW5, K7_UW6
3.Potrafi pracować i współdziałać w grupie przyjmując w niej różne role. K7_UK1, K7_UK2, K7_UO1
4. Potrafi merytorycznie argumentować z wykorzystaniem własnych poglądów i poglądów innych autorów. K7_UW1, K7_UW2, K7_UK4
5. Potrafi krytycznie oceniać odbierane treści oraz uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów. K7_KK1, K7_KK2
6. Jest gotów do aktywnego uczestnictwa w działaniach na rzecz tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej. K7_KO3, K7_KO4, K7_WG11
Kryteria oceniania
Końcowa ocena będzie oparta na frekwencji, aktywnym uczestnictwie w zajęciach i średniej ocen z testów z opracowanego materiału.
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze.
Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w zajęciach będą rozpatrywane
indywidualnie.
Literatura
Browne M., Keeley S., Asking the Right Questions. A Guide to Critical Thinking, Pearson Prentice Hall, Harlow 2014
Crace A., Acklam R., New Total English Upper-intermediate, Pearson Education Limited, Harlow 2011
Latham-Koenig Ch., Oxenden C., English File: Intermediate Plus, OUP, Oxford 2014
Latham-Koenig Ch., Oxenden C., English File: Upper-intermediate, OUP, Oxford 2014
McCarthy M., O’Dell F., Test your English vocabulary in use: advanced, CUP, Cambridge 2009
Redman S., Gairns R., Test your English Vocabulary in Use: pre-intermediate and intermediate, CUP, Cambridge 2010
Urban A., Angielski w tłumaczeniach: mów pełnymi zdaniami, Preston Publishing, Warszawa 2016
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: