Seminarium magisterskie - etap 1 340-PN2-1SEM4
Wiedza:
1) Student ma pogłębioną wiedzę o specyfice badań nad dyskursem;
2) zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji i wartościowania komunikatów medialnych;
3) posiada wiedzę o historycznych, funkcjonalnych, kompozycyjnych, stylistycznych aspektach dyskursów społecznych
3) zna pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: KA7_WG1 KA7_WG2 KA7_WK2
Umiejętności:
1) formułuje krytyczne sądy na podstawie samodzielnie zebranych i zanalizowanych źródeł informacji oraz prowadzi dyskusję z innymi badaczami;
2) analizuje ii kontekstowo interpretuje komunikaty medialne z uwzględnieniem aspektów: kulturowego, pragmatycznego, poznawczego, aksjologicznego, kompozycyjnego i stylistycznego;
3) formułuje syntetyczne wypowiedzi pisemne i ustne z wykorzystaniem własnych poglądów, poglądów innych autorów z użyciem argumentacji i specjalistycznej terminologii;
4) Potrafi wykorzystać źródła w indywidualnej pracy analityczno- interpretacyjnej.
5) Posiada umiejętność porozumiewania się z niespecjalistami i przedstawicielami nauk pokrewnych.
Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się: KA7_UWKOU1 KA7_UWKOU2 KA7_UWKOU3 , KA7_UWOU1
Kompetencje:
1) rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie;
2) określa priorytety służące realizacji zadania badawczego
3) dostrzega konieczność postępowania zgodnie z zasadami etyki badawczej i edytorskiej.
Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się: KA7_ KOR2 KA7_ KKO1 KA7_KK02
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1) Student ma pogłębioną wiedzę o specyfice badań nad dyskursem;
2) zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji i wartościowania komunikatów medialnych;
3) posiada wiedzę o historycznych, funkcjonalnych, kompozycyjnych, stylistycznych aspektach dyskursów społecznych
3) zna pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: KA7_WG1 KA7_WG2 KA7_WK2
Umiejętności:
1) formułuje krytyczne sądy na podstawie samodzielnie zebranych i zanalizowanych źródeł informacji oraz prowadzi dyskusję z innymi badaczami;
2) analizuje ii kontekstowo interpretuje komunikaty medialne z uwzględnieniem aspektów: kulturowego, pragmatycznego, poznawczego, aksjologicznego, kompozycyjnego i stylistycznego;
3) formułuje syntetyczne wypowiedzi pisemne i ustne z wykorzystaniem własnych poglądów, poglądów innych autorów z użyciem argumentacji i specjalistycznej terminologii;
4) Potrafi wykorzystać źródła w indywidualnej pracy analityczno- interpretacyjnej.
5) Posiada umiejętność porozumiewania się z niespecjalistami i przedstawicielami nauk pokrewnych.
Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się: KA7_UWKOU1 KA7_UWKOU2 KA7_UWKOU3 , KA7_UWOU1
Kompetencje:
1) rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie;
2) określa priorytety służące realizacji zadania badawczego
3) dostrzega konieczność postępowania zgodnie z zasadami etyki badawczej i edytorskiej.
Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się: KA7_ KOR2 KA7_ KKO1 KA7_KK02
Kryteria oceniania
dyskusja, przygotowanie referatu, konspekt pracy magisterskiej
Literatura
Tokarski R., Słownictwo jako interpretacja świata, [w:] Encyklopedia kultury polskiej XX wieku, t. 2: Współczesny język polski, pod red. J. Bartmińskiego, Wrocław 1993.
Wierzbicka A., Słowa klucze. Różne języki – różne kultury, Warszawa 2007.
Językowy obraz świata, pod red. J. Bartmińskiego, Lublin 1990.
oraz inne wg wskazań wykładowcy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: