Seminarium magisterskie - etap 3 340-PN2-23SEM1
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne, drugiego stopnia
Rodzaj przedmiotu: Moduł 20 seminarium magisterskie - etap I obowiązkowy
Dziedzina/dyscyplina nauki – nauki humanistyczne, literaturoznawstwo
Rok studiów/semestr: pierwszy rok studiów drugiego stopnia, semestr zimowy, letni
Wymagania wstępne:
Student, kontynuując seminarium magisterskie, powinien wykazywać się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami następującymi. – pogłębiona wiedza w dziedzinach wiedzy historycznoliterackiej i poetyki dzieła, historii dziejów i kultury, zwłaszcza XIX w. Zaawansowana umiejętność pisemnej interpretacji dzieła literackiego z zastosowaniem kategorii badawczych i wymienionych kontekstów. Docenienie dorobku kultury i literatury, będącej przedmiotem seminarium.
Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 60 h Metody dydaktyczne: seminarium - 2 etap: dyskusje i prezentacje problemów badawczych, metodologicznych, formalno - warsztatowych na seminarium, praca samodzielna studenta, konsultacje merytoryczne i formalne
Punkty ECTS: 8
Bilans nakładu pracy studenta: udział w seminarium - 60 h; konsultacje z promotorem - 75 h; zbieranie i wstępne opracowanie materiałów do pracy magisterskiej - 90 h
Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego 125 - 5 ECTS; o charakterze praktycznym - 90 h - 3 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Kierunkowe efekty uczenia się:
Wiedza 1. Student ma pogłębioną wiedzę o procesie historycznoliterackim, przypadającym przede wszystkim na okres romantyzmu polskiego i europejskiego oraz wiek XX, a także zna i rozumie kategorie i chronologiczne podziały, przyjęte w obranej dziedzinie badań (KA7_WG1)
2. Zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania komunikatów i tekstów z badanego okresu historycznoliterackiego i i historii literatury tego okresu (KA7_WG2)
3. Zna pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego raz dostrzega konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej (KA7_WK2)
Umiejętności:
4. Formułuje krytyczne sądy na podstawie samodzielnie zebranych i zanalizowanych źródeł informacji dotyczących wybranych problemów z dziedziny historii literatury międzywojennej i potrafi ukierunkować innych w tym zakresie (KA7_UWKOU1)
5. Analizuje i kontekstowo interpretuje tekst artystyczny z uwzględnieniem aspektów: kulturowego, pragmatycznego, aksjologicznego, kompozycyjnego i stylistycznego oraz umie odnieść się do nowych osiągnięć literaturoznawstwa (KA&_UWKOU2)
6. Potrafi uzyskać z wszystkich istotnych źródeł i wykorzystać w indywidualnej pracy analityczno-interpretacyjnej informacje dotyczące literatury okresu międzywojennego (KA7_UWOU1)
7. Posiada umiejętność porozumiewania się z niespecjalistami i przedstawicielami nauk pokrewnych z wykorzystaniem metod interdyscyplinarnych i z wykorzystaniem języka obcego (KA7_UWK01)
Kompetencje społeczne: 8. Dostrzega konieczność postępowania zgodnie z zasadami etyki badawczej i edytorskiej (KA7_KOR2)
8. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (KA7_KKO1)
9. Potrafi określić priorytety służące realizacji zadania (KA7_KK02)
Kryteria oceniania
Metody kształcenia: heureza, dyskusja. Sposoby weryfikacji: zaliczenie ustne aktywność na zajęciach, zaliczenie ustne.
Student powinien uczestniczyć w zdecydowanej większości zajęć seminaryjnych, sukcesywnie pogłębiać wiedzę w zakresie obranego tematu, realizować konspekt, przygotowywać kolejne rozdziały rozprawy. Warunkiem zaliczenia seminarium jest obecność na zajęciach, przedstawienie pracy magisterskiej.
zaliczenie: po 2 semestrze
Ocena zależy od:
- udziału (aktywności) studenta na ćwiczeniach,
- referatu (możliwość),
- pisemnej pracy na temat związków literatury i mitologii.
Zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego dopuszcza się wprowadzanie elastycznych form zaliczenia przedmiotu dla osób ze szczególnymi potrzebami w uzgodnieniu wykładowca - student.
Literatura
Lektury metodyczne, warsztatowe:
K. Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa 1998;
K. Wójcik, Piszę akademicką pracę promocyjną : licencjacką, magisterską, doktorską, Warszawa 2012;
H. Markiewicz, O cytatach i przypisach, Kraków 2004;
Polszczyzna na co dzień, red. M. Bańko, Warszawa 2006.
Lektury merytoryczne - w zależności od konkretnych tematów realizowanych podczas seminarium.
www.universaldesign.com
https://docplayer.pl/221762893-Uniwersalne-projektowanie-zajec-jako-droga-do-zaspokajania-zroznicowanych-potrzeb-edukacyjnych.html
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: