Krytyka i opracowanie informacji w środowisku cyfrowym 340-PS1-2KOI
Profil studiów: ogólnoakademicki, studia stacjonarne pierwszego stopnia, konwersatorium, przedmiot obowiązkowy specjalnościowy;
dziedzina nauk humanistycznych, literaturoznawstwo; II rok studiów, semestr letni; 15 godz. laboratorium; metody dydaktyczne: heurezy, ćwiczenia komputerowe, praca samodzielna studenta, punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach - 15 godz. (0,5 ECTS); przygotowanie do zajęć - 45 godz. (1,5 ECTS)
Wskaźniki ilościowe. Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 15 godz., 0,5 ECTS
niewymagającymi udziału nauczyciela 45 godz. 1,5 ECTS, o charakterze praktycznym 15h 0,5 ECTS
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: mieszany: w sali i zdalnie | Ogólnie: w sali | W cyklu 2022: mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2023: mieszany: w sali i zdalnie |
Efekty kształcenia
1. Student zna zasady wyszukiwania informacji w sieci oraz redagowania i korekty tekstów.
2. Student potrafi rozpoznać różne elementy tekstu.
3. Student zna i stosuje systemy opracowania danych i katalogowania treści.
4. Student pisze teksty informacyjne, pochodne. FP1_U10
KA6_WG3 KA6_UWO1 KA6_KKO2 KA6_KOR1 KA6_KR1 KA6_KKOR1
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę na wykonywanych zadań podczas zajęć. Dopuszczalna jest 1 nieobecność.
Literatura
J. Przyborowicz, Hashtag a wspólnota medialna w środowisku oporu, „Zarządzanie mediami”, 2014, t. 2 (2), s. 91-98.
K. Stępień, Folksonomie czyli społecznościowe opisywanie treści: poradnik, Warszawa 2010.
Jak pisać i redagować. Poradnik edytora. Wzory tekstów użytkowych, pod red. E. Wolańskiej, Warszawa 2010.
Bazy danych, biblioteki i repozytoria cyfrowe. Serwisy rekomendujące z zakresu literaturoznawstwa i beletrystyki.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: