Narzędzia promocji regionu 340-PS1-2NPR
Studenci poznają zestaw kluczowych pojęć dla problematyki stanowiącej treść przedmiotu: marketing terytorialny (marketing miejsc), marka miejsca, polityka miejsc, kreowanie wizerunku, logotyp, event, city placement, a tym samym zapoznają się z pracami teoretycznymi dotyczącymi marketingu terytorialnego. Wybrane narzędzia marketingowo-promocyjne - logotyp, event, city placement – zostaną ponadto omówione na konkretnych przykładach z różnych regionów Polski. Szczegółowej analizie zostaną poddane całościowo ujęte strategie wizerunkowe kilku miast na Podlasiu. Wiedzę teoretyczną studenci będą mieli okazję zastosować, przygotowując kampanię promocyjną bloku "Miasto i region: praktyki kulturowe".
W cyklu 2022:
Tematyka zajęć: |
W cyklu 2023:
Tematyka zajęć: |
W cyklu 2024:
Tematyka zajęć: |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i potrafi zdefiniować podstawowe terminy z dziedziny marketingu terytorialnego, umie scharakteryzować główne narzędzia promocji regionu, ocenić ich przydatność.
Student potrafi ocenić trafność logotypu i sloganu, przeanalizować strategię promocyjną miasta.
Student potrafi pracować w zespole.
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy się egzaminem pisemnym (test - pytania otwarte). Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest obecność na zajęciach (1 nieobecność dozwolona, pozostałe trzeba zaliczyć podczas konsultacji). Na ocenę końcową wpływa też aktywność na zajęciach.
Literatura
Literatura podstawowa:
M. Gębarowski, City placement – istota zjawiska oraz znaczenie w działaniach promocyjnych polskich miast, https://www.researchgate.net/publication/259580384_City_placement_-_istota_zjawiska_oraz_znaczenie_w_dzialaniach_promocyjnych_polskich_miast
S. Kamosiński, Historia miejsc jako produkt. Marketing terytorialny a dziedzictwo historyczne, https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/415/S%c5%82awomir%20Kamosi%c5%84ski.pdf?sequence=1&isAllowed=y
U. Kęprowska, Marketing wydarzeń jako instrument promocyjny gdańskiego samorządu, „Nowoczesne Systemy Zarządania” 2017, nr 1
https://nsz.wat.edu.pl/MARKETING-WYDARZEN-JAKO-INSTRUMENT-DZIALAN-PROMOCYJNYCH-GDANSKIEGO-SAMORZADU,129458,0,2.html
J. Macalik, Logotyp jako podstawowy element wizualnej identyfikacji miasta, http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:NJzu0g4KcgIJ:cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-b3c256d0-e9e5-4f63-848a-d11128eb3c7e/c/art._10.pdf+&cd=15&hl=pl&ct=clnk&gl=pl
J. Pogorzelski, Praktyczny marketing miast i regionów, Warszawa 2012
P. Ratkowska, O festiwalu w kontekście turystyki kulturowej, czyli turystyka eventowa raz jeszcze, „Turystyka Kulturowa” 2010, nr 6 http://turystykakulturowa.org/pdf/2010_06_02.pdf
A. Sekuła, Marketing terytorialny, https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/2989/Marketing%20terytorialny.pdf?sequence=1&isAllowed=y,
https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/5180/1
R. Stępowski, City Placement. Miasto w filmie. Film w mieście, Warszawa 2017
R. Stępowski, Marketing terytorialny. Jak zbudować i wypromować markę miejscowości? Warszawa 2018
A. Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, 5 wyd. Warszawa 2020
A. Werenowska, City placement jako promocja regionu, http://sj.wne.sggw.pl/pdf/TIRR_2015_n4_s145.pdf
Literatura uzupełniająca:
H. Kotarski, Marka narodowa i regionalna jako branding miejsca, https://repozytorium.uwb.edu.pl/jspui/bitstream/11320/7734/1/Pogranicze_33_2018_H_Kotarski_Marka_narodowa_i_regionalna_jako_branding_miejsca.pdf
A. Niedzielska, Terytorialny marketing doświadczeń na przykładzie miasta Częstochowa, „Marketing i Zarządzanie” 2017, nr 1
R. Wolff, Jak się promują polskie miasta, https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/ludzieistyle/1716086,1,jak-sie-promuja-polskie-miasta.read
https://businessinsider.com.pl/media/marketing/loga-miast-po-co-miastu-logo-i-ile-pieniedzy-na-to-wydaja/9d2k60c
Serwisy:
Marketingmiejsca.com.pl (serwis działa od 2008)
MarketingTerytorialny.pl
W cyklu 2022:
Literatura podstawowa: M. Gębarowski, City placement – istota zjawiska oraz znaczenie w działaniach promocyjnych polskich miast, https://www.researchgate.net/publication/259580384_City_placement_-_istota_zjawiska_oraz_znaczenie_w_dzialaniach_promocyjnych_polskich_miast Literatura uzupełniająca: H. Kotarski, Marka narodowa i regionalna jako branding miejsca, https://repozytorium.uwb.edu.pl/jspui/bitstream/11320/7734/1/Pogranicze_33_2018_H_Kotarski_Marka_narodowa_i_regionalna_jako_branding_miejsca.pdf Serwisy: |
W cyklu 2023:
Literatura podstawowa: M. Gębarowski, City placement – istota zjawiska oraz znaczenie w działaniach promocyjnych polskich miast, https://www.researchgate.net/publication/259580384_City_placement_-_istota_zjawiska_oraz_znaczenie_w_dzialaniach_promocyjnych_polskich_miast Literatura uzupełniająca: H. Kotarski, Marka narodowa i regionalna jako branding miejsca, https://repozytorium.uwb.edu.pl/jspui/bitstream/11320/7734/1/Pogranicze_33_2018_H_Kotarski_Marka_narodowa_i_regionalna_jako_branding_miejsca.pdf Serwisy: |
W cyklu 2024:
Literatura podstawowa: M. Gębarowski, City placement – istota zjawiska oraz znaczenie w działaniach promocyjnych polskich miast, https://www.researchgate.net/publication/259580384_City_placement_-_istota_zjawiska_oraz_znaczenie_w_dzialaniach_promocyjnych_polskich_miast Literatura uzupełniająca: H. Kotarski, Marka narodowa i regionalna jako branding miejsca, https://repozytorium.uwb.edu.pl/jspui/bitstream/11320/7734/1/Pogranicze_33_2018_H_Kotarski_Marka_narodowa_i_regionalna_jako_branding_miejsca.pdf Serwisy: |
Uwagi
W cyklu 2022:
W przypadku wprowadzenia ograniczeń pandemicznych i przejścia na tryb zdalny pracy, warunki zaliczenia przedmiotu ulegną zmianie (test egzaminacyjny w formie zdalnej). |
W cyklu 2023:
W przypadku wprowadzenia ograniczeń pandemicznych i przejścia na tryb zdalny pracy, warunki zaliczenia przedmiotu ulegną zmianie (test egzaminacyjny w formie zdalnej). |
W cyklu 2024:
W przypadku wprowadzenia ograniczeń pandemicznych i przejścia na tryb zdalny pracy, warunki zaliczenia przedmiotu ulegną zmianie (test egzaminacyjny w formie zdalnej). |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: