| W cyklu 2022: W zależności od omawianych w poszczególnych grupach ćwiczeniowych utworów:m.in.
 - J. Potkański, Wiersz choreograficzny Białoszewskiego, w: idem, Sens nowoczesnego wiersza: wersyfikacja Białoszewskiego, Przybosia, Miłosza i Herberta, Warszawa 2004, s. 63-93.
 - M. Gołąb, Komponent barwy jako reprezentacja indywidualnych cech świata przedstawionego, w: idem, Język i rzeczywistość w twórczości Mirona Białoszewskiego, Warszawa 1997, s. 21-78.
 - Miron. Wspomnienia o poecie, opr. H. Kirchner, Warszawa 1996.
 - Z. Mitosek, Morał i historia (transformacje sensu w genezie „Bram raju” Jerzego Andrzejewskiego), w: „Twórczość 1993, nr 12, s. 85-93.
 - A Gawron, Sublimacje współczesności. Powieściopisarstwo Jerzego Andrzejewskiego wobec przemian prozy XX wieku, Łódź 2003, s. 93-163.
 - A. Synoradzka, Andrzejewski, Kraków 1997
 - T. Drewnowski, Walka o oddech. O pisarstwie Tadeusz Różewicza, Warszawa 1990 (fragmenty).
 - T. Burkot, Kim jest poeta? Czym jest poezja?, w: idem, Tadeusza Różewicza opisanie świata, Kraków 2004, s. 25-93.
 - E. Woźniak, Dramatyczne konstruowanie twarzy w wybranych utworach Tadeusza Różewicza, „Przestrzenie Teorii” 2014 (21), s. 145-165, online:
 https://pressto.amu.edu.pl › article › download
 - M. Baranowska, Szymborska i Świrszczyńska: dwa bieguny codzienności, „Teksty Drugie” 1995, nr 3/4, s. 256-263.
 - D. Pawelec, Czytając Barańczaka, Katowice 1995, s. 101-127.
 - J. Hobot, „Trzeci obieg” literatury: cenzor jako odbiorca poezji nowofalowej, „Teksty Drugie” 1998, nr 3, s. 107-124.
 -  J. Kandziora, Barańczak: głosy z połowy lat 70., „Teksty Drugie” 2014, nr 2, s. 307-327.
 - M. Miszczak, Manueli Gretkowskiej zabawy (z) kiczem, „Teksty Drugie” 1998, nr 6, s. 135-153.
 - A. Tippner, Sensing the meaning, working towards the facts. Drugie pokolenie a pamięć o Zagładzie w tekstach Bożeny Keff, Magdaleny Tulli i Agaty Tuszyńskiej, przeł. K. Adamczak, „Teksty Drugie” 2016, nr 1.
 - D. Sajewska, Ciało-pamięć, ciało-archiwum, „Didaskalia” 2015, nr 127-128, s. 48-56.
 - H. Grynberg, Holokaust jako nowe doświadczenie literackie, w: Pamięć Shoah. Kulturowe reprezentacje i praktyki upamiętniania, red. T. Majewski, Łódź 2011, s. 785-796.
 - P. Czapliński, Zagłada jako wyzwanie dla refleksji o literaturze, w: „Teksty Drugie” 2004, z. 5.
 
 | W cyklu 2023: W zależności od omawianych w poszczególnych grupach ćwiczeniowych utworów:m.in.
 - J. Potkański, Wiersz choreograficzny Białoszewskiego, w: idem, Sens nowoczesnego wiersza: wersyfikacja Białoszewskiego, Przybosia, Miłosza i Herberta, Warszawa 2004, s. 63-93.
 - M. Gołąb, Komponent barwy jako reprezentacja indywidualnych cech świata przedstawionego, w: idem, Język i rzeczywistość w twórczości Mirona Białoszewskiego, Warszawa 1997, s. 21-78.
 - Miron. Wspomnienia o poecie, opr. H. Kirchner, Warszawa 1996.
 - Z. Mitosek, Morał i historia (transformacje sensu w genezie „Bram raju” Jerzego Andrzejewskiego), w: „Twórczość 1993, nr 12, s. 85-93.
 - A Gawron, Sublimacje współczesności. Powieściopisarstwo Jerzego Andrzejewskiego wobec przemian prozy XX wieku, Łódź 2003, s. 93-163.
 - A. Synoradzka, Andrzejewski, Kraków 1997
 - T. Drewnowski, Walka o oddech. O pisarstwie Tadeusz Różewicza, Warszawa 1990 (fragmenty).
 - T. Burkot, Kim jest poeta? Czym jest poezja?, w: idem, Tadeusza Różewicza opisanie świata, Kraków 2004, s. 25-93.
 - E. Woźniak, Dramatyczne konstruowanie twarzy w wybranych utworach Tadeusza Różewicza, „Przestrzenie Teorii” 2014 (21), s. 145-165, online:
 https://pressto.amu.edu.pl › article › download
 - M. Baranowska, Szymborska i Świrszczyńska: dwa bieguny codzienności, „Teksty Drugie” 1995, nr 3/4, s. 256-263.
 - D. Pawelec, Czytając Barańczaka, Katowice 1995, s. 101-127.
 - J. Hobot, „Trzeci obieg” literatury: cenzor jako odbiorca poezji nowofalowej, „Teksty Drugie” 1998, nr 3, s. 107-124.
 -  J. Kandziora, Barańczak: głosy z połowy lat 70., „Teksty Drugie” 2014, nr 2, s. 307-327.
 - M. Miszczak, Manueli Gretkowskiej zabawy (z) kiczem, „Teksty Drugie” 1998, nr 6, s. 135-153.
 - A. Tippner, Sensing the meaning, working towards the facts. Drugie pokolenie a pamięć o Zagładzie w tekstach Bożeny Keff, Magdaleny Tulli i Agaty Tuszyńskiej, przeł. K. Adamczak, „Teksty Drugie” 2016, nr 1.
 - D. Sajewska, Ciało-pamięć, ciało-archiwum, „Didaskalia” 2015, nr 127-128, s. 48-56.
 - H. Grynberg, Holokaust jako nowe doświadczenie literackie, w: Pamięć Shoah. Kulturowe reprezentacje i praktyki upamiętniania, red. T. Majewski, Łódź 2011, s. 785-796.
 - P. Czapliński, Zagłada jako wyzwanie dla refleksji o literaturze, w: „Teksty Drugie” 2004, z. 5.
 
 | W cyklu 2024: W zależności od omawianych w poszczególnych grupach ćwiczeniowych utworów:m.in.
 - J. Potkański, Wiersz choreograficzny Białoszewskiego, w: idem, Sens nowoczesnego wiersza: wersyfikacja Białoszewskiego, Przybosia, Miłosza i Herberta, Warszawa 2004, s. 63-93.
 - M. Gołąb, Komponent barwy jako reprezentacja indywidualnych cech świata przedstawionego, w: idem, Język i rzeczywistość w twórczości Mirona Białoszewskiego, Warszawa 1997, s. 21-78.
 - Miron. Wspomnienia o poecie, opr. H. Kirchner, Warszawa 1996.
 - Z. Mitosek, Morał i historia (transformacje sensu w genezie „Bram raju” Jerzego Andrzejewskiego), w: „Twórczość 1993, nr 12, s. 85-93.
 - A Gawron, Sublimacje współczesności. Powieściopisarstwo Jerzego Andrzejewskiego wobec przemian prozy XX wieku, Łódź 2003, s. 93-163.
 - A. Synoradzka, Andrzejewski, Kraków 1997
 - T. Drewnowski, Walka o oddech. O pisarstwie Tadeusz Różewicza, Warszawa 1990 (fragmenty).
 - T. Burkot, Kim jest poeta? Czym jest poezja?, w: idem, Tadeusza Różewicza opisanie świata, Kraków 2004, s. 25-93.
 - E. Woźniak, Dramatyczne konstruowanie twarzy w wybranych utworach Tadeusza Różewicza, „Przestrzenie Teorii” 2014 (21), s. 145-165, online:
 https://pressto.amu.edu.pl › article › download
 - M. Baranowska, Szymborska i Świrszczyńska: dwa bieguny codzienności, „Teksty Drugie” 1995, nr 3/4, s. 256-263.
 - D. Pawelec, Czytając Barańczaka, Katowice 1995, s. 101-127.
 - J. Hobot, „Trzeci obieg” literatury: cenzor jako odbiorca poezji nowofalowej, „Teksty Drugie” 1998, nr 3, s. 107-124.
 -  J. Kandziora, Barańczak: głosy z połowy lat 70., „Teksty Drugie” 2014, nr 2, s. 307-327.
 - M. Miszczak, Manueli Gretkowskiej zabawy (z) kiczem, „Teksty Drugie” 1998, nr 6, s. 135-153.
 - A. Tippner, Sensing the meaning, working towards the facts. Drugie pokolenie a pamięć o Zagładzie w tekstach Bożeny Keff, Magdaleny Tulli i Agaty Tuszyńskiej, przeł. K. Adamczak, „Teksty Drugie” 2016, nr 1.
 - D. Sajewska, Ciało-pamięć, ciało-archiwum, „Didaskalia” 2015, nr 127-128, s. 48-56.
 - H. Grynberg, Holokaust jako nowe doświadczenie literackie, w: Pamięć Shoah. Kulturowe reprezentacje i praktyki upamiętniania, red. T. Majewski, Łódź 2011, s. 785-796.
 - P. Czapliński, Zagłada jako wyzwanie dla refleksji o literaturze, w: „Teksty Drugie” 2004, z. 5.
 
 |