Seminarium licencjackie 340-PS1-3SEML4
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2022:
Profil seminarium: Literatura dla dzieci i młodzieży |
W cyklu 2023:
Temat seminarium: Człowiek – słowo – rzeczywistość. Obrazy świata utrwalone w języku Seminarium poświęcone jest relacjom człowieka, języka i świata. Celem podjętych prac badawczych winna być rekonstrukcja językowego obrazu wybranej kategorii wyodrębnionej z rzeczywistości pozajęzykowej. Podczas spotkań zgłębiane będą takie obszary tematyczne, jak między innymi: kategoryzacja w języku, profilowanie pojęć, wartościowanie, stereotypy językowe czy metafory pojęciowe. Podstawę analizy semantycznej mogą stanowić teksty rozmaitego gatunku, przykładowo: wypowiedzi potoczne, komentarze internetowe, publikacje prasowe, aforyzmy, przysłowia, piosenki. |
W cyklu 2024:
Temat seminarium: Człowiek – słowo – rzeczywistość. Obrazy świata utrwalone w języku Seminarium poświęcone jest relacjom człowieka, języka i świata. Celem podjętych prac badawczych winna być rekonstrukcja językowego obrazu wybranej kategorii wyodrębnionej z rzeczywistości pozajęzykowej. Podczas spotkań zgłębiane będą takie obszary tematyczne, jak między innymi: kategoryzacja w języku, profilowanie pojęć, wartościowanie, stereotypy językowe czy metafory pojęciowe. Podstawę analizy semantycznej mogą stanowić teksty rozmaitego gatunku, przykładowo: wypowiedzi potoczne, komentarze internetowe, publikacje prasowe, aforyzmy, przysłowia, piosenki. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Literatura
W cyklu 2022:
Wykaz literatury podstawowej Adamczykowa Z., Literatura dziecięca. Funkcje – kategorie – gatunki, Warszawa 2004. Białek J. Z., Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1918-1939. Zarys monograficzny. Materiały, Warszawa 1987. Cieślikowski J., Literatura osobna, Wrocław 1985. Cieślikowski J., Wielka zabawa. Folklor dziecięcy, wyobraźnia dziecka, wiersze dla dzieci, Wrocław 1976. Frycie S., Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1945-1970, Warszawa 1978. Kaniowska-Lewańska I., Literatura dla dzieci i młodzieży do roku 1864, Warszawa 1973. Kuliczkowska K., Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1864-1914. Zarys rozwoju. Materiały, wyd. 2, Warszawa 1965. Leszczyński G., Bunt czytelników. Proza inicjacyjna netgeneracji, Warszawa 2010. Papuzińska J., Inicjacje literackie: problemy pierwszych kontaktów dziecka z książką, Warszawa 1988. Słownik literatury dziecięcej i młodzieżowej, pod red. B. Tylickiej i G. Leszczyńskiego, Wrocław 2002. Waksmund R., Od literatury dla dzieci do literatury dziecięcej (tematy-gatunki-konteksty), Wrocław 2000. Wykaz literatury uzupełniającej Książka dziecięca 1990-2005. Konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej, Warszawa 2006 (dostęp w BBC). Kultura literacka dzieci i młodzieży u progu XXI stulecia, Warszawa 2002. Ługowska, Bajka w literaturze dziecięcej, Warszawa 1988. Ożóg-Winiarska Z., Nocne pejzaże w liryce dla dzieci, Toruń 2002. Ożóg-Winiarska Z., Szkice z literatury dla dzieci, Toruń 2003. Po potopie. Dziecko, książka i biblioteka w XXI wieku. Diagnozy i postulaty, Warszawa 2008. Podlascy twórcy dzieciom. Wybór wierszy, wybór, opracowanie i wstęp A. Nosek, posłowie J. Leończuk, Białystok 2009. |
W cyklu 2023:
Anusiewicz J., 1994, Lingwistyka kulturowa. Zarys problematyki, Wrocław. Dodatkowo: opracowania teoretyczne dopasowane do tematu pracy licencjackiej. |
W cyklu 2024:
Anusiewicz J., 1994, Lingwistyka kulturowa. Zarys problematyki, Wrocław. Dodatkowo: opracowania teoretyczne dopasowane do tematu pracy licencjackiej. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: