Techniki animacji czytelnictwa 340-PS1-3TACZ
3 rok 1 stopnia, filologia polska, przedmiot specjalnościowy, 15 godz lab.
Rodzaj przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie obecności (dopuszczalna jest 1 nieobecność, pozostałe należy zaliczać w formie ustnej) oraz aktywności na zajęciach.
Literatura
Andrzejewska J., Pojęcie kultury czytelniczej (przegląd literatury i propozycja definicji funkcjonalnej, „Roczniki Biblioteczne” 1973, z. 1-2.
Andrzejewska J., Edukacja czytelnicza i medialna: poradnik metodyczno-programowy dla wszystkich typów szkół i bibliotek, Warszawa
2003.
Baluch A., Czyta, nie czyta...: (o dziecku literackim), Kraków 1998.
Bestsellery – literatura popularna – odbiorcy. Empiryczne badania współczesnego czytelnictwa, pod red. A. Dymmel, Lublin 2009.
Dunin J., Pismo zmienia świat: czytanie, lektura, czytelnictwo, Warszawa 1998.
Dunin J., Publiczność i kultura literacka, „Nowe Książki” 1996, nr 5.
Eco U., Superman w literaturze masowej. Powieść popularna: między retoryką a ideologią, tł. J. Ugniewska, Warszawa 1996.
Edukacja czytelnicza wyzwaniem współczesnej pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pod red. A. Jakubowicz-Bryx, Bydgoszcz
2011.
Edukacja czytelnicza. Wybór konspektów, oprac. D. Grabowska, Warszawa 2003.
Koźmińska I., Olszewska E., Wychowanie przez czytanie, Warszawa 2010.
Kultura literacka dzieci i młodzieży u progu XXI stulecia, Warszawa 2002.
Papuzińska J., Inicjacje literackie: problemy pierwszych kontaktów dziecka z książką, Warszawa 1988.
Wojciechowski J., Czytelnictwo, Kraków 1999.
Zając M., Promocja książki dziecięcej: podręcznik akademicki, Warszawa 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: