Technologia informacyjna 340-PS1-3TIN
Celem przedmiotu jest rozwinięcie najważniejszych praktycznych umiejętności komputerowych, dostarczenie praktycznej wiedzy oraz pogłębienie zrozumienia rozwoju i funkcjonowania technologii informatycznych. Treści realizowane w ramach przedmiotu obejmują kilka modułów: edycję tekstu, arkusz kalkulacyjny, korzystanie z zasobów Internetu. Położony został również nacisk na rozwijanie umiejętności korzystania z zasobów internetowych dla potrzeb nauki i pozyskiwania wiedzy. Szczególną uwagę zwrócono na źródła informacji dla humanisty. Ponadto w toku zajęć uświadamiana jest potrzeba respektowania praw autorskich i poszanowania własności intelektualnej.
W cyklu 2022:
Celem przedmiotu jest rozwinięcie najważniejszych praktycznych umiejętności komputerowych, dostarczenie praktycznej wiedzy oraz pogłębienie zrozumienia rozwoju i funkcjonowania technologii informatycznych. Treści realizowane w ramach przedmiotu obejmują kilka modułów: edycję tekstu, arkusz kalkulacyjny, korzystanie z zasobów Internetu. Położony został również nacisk na rozwijanie umiejętności korzystania z zasobów internetowych dla potrzeb nauki i pozyskiwania wiedzy. Szczególną uwagę zwrócono na źródła informacji dla |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
1.Student samodzielnie tworzy złożone dokumenty w różnych programach użytkowych (edytory tekstu, arkusze kalkulacyjne, prezentacje
multimedialne). K_U01 wykonywanie zadań podczas zajęć
2. Student prawidłowo posługuje się samodzielnie stworzoną prezentacją multimedialną. K_U01, K_K03 wykonywanie zadań podczas zajęć
3. Student potrafi uświadomić potrzebę nieustannego śledzenia zmian, jakie współcześnie zachodzącą w obszarze technologii informacyjnej oraz dostrzec wynikające z tego korzyści. K_W10, K_U01
4. Student identyfikuje podstawowe pojęcia i zjawiska z zakresu informatyki. K_W10, K_U01, K_K03 aktywność na zajęciach
5. Pozyskując i przetwarzając informacje, student potrafi rozumieć zarówno konieczność respektowania praw autorskich i poszanowania własności intelektualnej, jak i potrzebę ochrony własnej prywatności oraz danych. K_W10, K_U01
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie wykonanych zadań podczas zajęć. Przygotowanie dwóch prac. Dopuszczalne są dwie nieobecności.
Literatura
Ze względu na charakter przedmiotu najistotniejsze: bazy danych, biblioteki i repozytoria cyfrowe, publikacje elektroniczne dostępne w internecie (omawiane podczas zajęć).
Literatura uzupełniająca
- centrumcyfrowe.pl
- A. Grycuk, Fake newsy, trolle, boty i cyborgi w mediach społecznościowych, „Analizy. Biuro Analiz Sejmowych” 2021, nr 1 (152) [dostęp online]
E. Bowdur, Usługi w sieciach informatycznych, Katowice, 2007.
B. Gaworska, H. Szantula, Podstawy technik informatycznych, Katowice, 2007.
M. Kopertowska, Przetwarzanie tekstów, Warszawa 2007.
M. Kopertowska, Arkusze kalkulacyjne, Warszawa 2007.
A. Trawka, Użytkowanie komputerów, Katowice, 2007
W cyklu 2022:
Ze względu na charakter przedmiotu najistotniejsze: bazy danych, biblioteki i repozytoria cyfrowe, publikacje elektroniczne dostępne w internecie (omawiane podczas zajęć). Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2023:
Ze względu na charakter przedmiotu najistotniejsze: bazy danych, biblioteki i repozytoria cyfrowe, publikacje elektroniczne dostępne w internecie (omawiane podczas zajęć). Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2024:
Ze względu na charakter przedmiotu najistotniejsze: bazy danych, biblioteki i repozytoria cyfrowe, publikacje elektroniczne dostępne w internecie (omawiane podczas zajęć). Literatura uzupełniająca |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: