Dziennikarskie źródła informacji 340-PS2-1DZI
Konwersatorium, mające w dużej mierze charakter warsztatowy, poświęcone jest różnego rodzaju źródłom i sposobom pozyskiwania (a także przetwarzania) informacji, wykorzystywanym w zawodzie dziennikarza. Zajęcia w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym obejmują 14 godzin, około10 godzin student będzie musiał poświęcić na przygotowywanie się do nich i opracowanie projektu stanowiącego podstawę zaliczenia.
W cyklu 2022:
Konwersatorium, mające w dużej mierze charakter warsztatowy, poświęcone jest różnego rodzaju źródłom i sposobom pozyskiwania (a także przetwarzania) informacji, wykorzystywanym w zawodzie dziennikarza. Zajęcia w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym obejmują 14 godzin, około10 godzin student będzie musiał poświęcić na przygotowywanie się do nich i opracowanie projektu stanowiącego podstawę zaliczenia. |
W cyklu 2023:
Konwersatorium, mające w dużej mierze charakter warsztatowy, poświęcone jest różnego rodzaju źródłom i sposobom pozyskiwania (a także przetwarzania) informacji, wykorzystywanym w zawodzie dziennikarza. Zajęcia w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym obejmują 14 godzin, około10 godzin student będzie musiał poświęcić na przygotowywanie się do nich i opracowanie projektu stanowiącego podstawę zaliczenia. |
W cyklu 2024:
Konwersatorium, mające w dużej mierze charakter warsztatowy, poświęcone jest różnego rodzaju źródłom i sposobom pozyskiwania (a także przetwarzania) informacji, wykorzystywanym w zawodzie dziennikarza. Zajęcia w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym obejmują 14 godzin, około10 godzin student będzie musiał poświęcić na przygotowywanie się do nich i opracowanie projektu stanowiącego podstawę zaliczenia. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
W cyklu 2024: obowiązkowe | Ogólnie: specjalnościowe | W cyklu 2022: obowiązkowe | W cyklu 2023: obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocena aktywności podczas zajęć.
Przygotowanie indywidualnego projektu dziennikarskiego na podstawie samodzielnie zdobytych informacji.
Literatura
B. Głowacki, Internet jako źródło informacji dla dziennikarza – mijanie się z prawdą a etyka dziennikarska. "Studia Medioznawcze" 2015, nr 1, s. 21-31.
M. Palczewski, Twitter — ponowoczesne źródło informacji, "Dziennikarstwo i Media" 2013, nr 4.
A. Rokuszewska-Pawełek, Wywiad narracyjny jako źródło informacji, "Media. Kultura> Społeczeństwo" 2006, nr 1.
M. Chyliński, Fałszywe wiadomości : antydobra w ekosystemie informacji, "Com.pres" 2018, nr 1.
Strony internetowe agencji i serwisów prasowych.
W cyklu 2022:
B. Głowacki, Internet jako źródło informacji dla dziennikarza – mijanie się z prawdą a etyka dziennikarska. "Studia Medioznawcze" 2015, nr 1, s. 21-31. |
W cyklu 2023:
B. Głowacki, Internet jako źródło informacji dla dziennikarza – mijanie się z prawdą a etyka dziennikarska. "Studia Medioznawcze" 2015, nr 1, s. 21-31. |
W cyklu 2024:
B. Głowacki, Internet jako źródło informacji dla dziennikarza – mijanie się z prawdą a etyka dziennikarska. "Studia Medioznawcze" 2015, nr 1, s. 21-31. |
Uwagi
W cyklu 2022:
Na zajęcia będą zapraszani dziennikarze reprezentujący różnego rodzaju media. |
W cyklu 2023:
Na zajęcia będą zapraszani dziennikarze reprezentujący różnego rodzaju media. |
W cyklu 2024:
Na zajęcia będą zapraszani dziennikarze reprezentujący różnego rodzaju media. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: