Konwersatorium "Trauma studies a kobiece doświadczenie wojny" 340-PS2-1KON3
Forma studiów: stacjonarne.
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy w ramach przedmiotów do wyboru.
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, literaturoznawstwo.
Rok studiów /semestr: I rok studiów magisterskich.
Wymagania wstępne: brak.
Liczba godzin: 14 (konwersatorium).
Liczba punktów ETCS: 1
W cyklu 2022:
Forma studiów: stacjonarne. Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy w ramach przedmiotów do wyboru. Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, literaturoznawstwo. Rok studiów /semestr: I rok studiów magisterskich. Wymagania wstępne: brak. Liczba godzin: 14 (konwersatorium). Liczba punktów ETCS: 1 |
W cyklu 2023:
Forma studiów: stacjonarne. Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy w ramach przedmiotów do wyboru. Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, literaturoznawstwo. Rok studiów /semestr: I rok studiów magisterskich. Wymagania wstępne: brak. Liczba godzin: 14 (konwersatorium). Liczba punktów ETCS: 1 |
W cyklu 2024:
Forma studiów: stacjonarne. Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy w ramach przedmiotów do wyboru. Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, literaturoznawstwo. Rok studiów /semestr: I rok studiów magisterskich. Wymagania wstępne: brak. Liczba godzin: 14 (konwersatorium). Liczba punktów ETCS: 1 |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
KA7_WG2 KA7_WK1 KA7_WGK1 KA7_WGK2 KA7_ UWKOU2 KA7_UWKOU3 KA7_UWKOU4 KA7_KKO3
Kryteria oceniania
Sposoby weryfikacji:zaliczenie ustne, aktywność na zajęciach
Literatura
Aleksandra Gruszczak, Czarne światło. Analiza zjawiska powojennej traumy społecznej w kulturze Stanów Zjednoczonych Ameryki, Kraków 2017.
Antologia studiów nad traumą, pod red. Tomasza Łysaka, przekład Tomasz Bilczewski, Katarzyna Bojarska, Jan Burzyński, Anna Kowalcze-Pawlik, Agnieszka Rejniak-Majewska, Kraków 2015.
Lawrence L. Langer, Świadectwa Zagłady. W rumowisku pamięci, tłum. Marcin Szuster, Warszawa 2015.
Anna Branach-Kallas, Wstęp, [w:] Tejże, Uraz przetrwania. Trauma i polemika z mitem pierwszej wojny światowej w powieści kanadyjskiej, Toruń 2014
Teoria traumy jako siła lektury. Cathy Caruth w rozmowie z Katarzyną Bojarską, „Teksty Drugie”, 2010, nr. 6.
Antoni Kłodziński, Tzw. „KZ-Syndrom”. Próba syntezy, „Przegląd Lekarski” 1970, nr 1, s. 20, https://www.mp.pl/auschwitz/volumes/171120,volume-1970.
Roman Leśniak, Poobozowe zmiany osobowości byłych więźniów obozu koncentracyjnego Oświęcim – Brzezinka, „Przegląd Lekarski” 1965, nr 1, s. 13-20.
Maria Orwid, Socjopsychiatryczne następstwa pobytu w obozie koncentracyjnym Oświęcim – Brzezinka, „Przegląd Lekarski” 1964, nr 1, s. 17-30.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: