Seminarium magisterskie etap 1 340-PS2-1SEMM8
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo
Rok studiów/semestr: I rok, semestr zimowy i letni
Wymagania wstępne: ukończony kurs z językoznawstwa na studiach pierwszego stopnia
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 60 godzin seminarium
Punkty ECTS: 8
Bilans nakładu pracy studenta:
uczestnictwo w seminarium (60 godz.) – 3 pkt
przygotowanie do seminarium (50 godz.) – 2 pkt
opracowanie bibliografii (25 godz.) – 1 pkt
przygotowanie konspektu (25 godz.) – 1 pkt
opracowanie narzędzi nadawczych (25 godz.) – 1 pkt
ŁĄCZNIE 185 godz.
Wskaźniki ilościowe:
zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela – 5 ECTS
zajęcia z zakresu nauk podstawowych – 8 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy student:
W1. zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji i wartościowania komunikatów właściwe dla tradycji badawczej w zakresie językoznawstwa (KA7_WG2)
W2. zna pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego, rozumie ich znaczenie dla własnej działalności twórczej (KA7_WK2)
W zakresie umiejętności student:
U1. formułuje krytyczne sądy na podstawie samodzielnie zebranych i zanalizowanych źródeł informacji; formułuje i testuje hipotezy związane z problemami badawczymi (KA7_UWKOU1)
U2. analizuje i kontekstowo interpretuje tekst z uwzględnieniem różnych aspektów, biorąc pod uwagę nowe osiągnięcia w zakresie językoznawstwa (KA7_UWKOU2)
U3. potrafi sformułować syntetyczną wypowiedź pisemną i ustną z wykorzystaniem własnych poglądów i poglądów innych autorów z użyciem argumentacji i specjalistycznej terminologii (KA7_UWKOU3)
U4. potrafi wykorzystać istotne źródła w twórczej pracy analityczno-interpretacyjnej (KA7_UWOU1)
W zakresie postaw społecznych student:
K1. dostrzega konieczność postępowania zgodnie z zasadami etyki badawczej i edytorskiej (KA7_ KOR2)
K2. określa priorytety służące realizacji zadania (KA7_ KK02)
Kryteria oceniania
Metody: dyskusja, analiza tekstu, projekt
Zaliczenie na zal. na podstawie aktywnego uczestnictwa w zajęciach, wykonania konspektu pracy, wstępnego opracowania bibliografii oraz narzędzi badawczych.
Literatura
Literatura z zakresu polonistycznego językoznawstwa synchronicznego, dobrana do aktualnej tematyki seminarium.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: