Seminarium magisterskie etap 1 340-PS2-1SEMM9
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo
Rok studiów/semestr: rok I, semestr zimowy i letni
Wymagania wstępne: zainteresowania językoznawcze
Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenie zajęć: 60 h
Metody dydaktyczne: dyskusja
Punkty ECTS: 8
Bilans nakładu pracy studenta:
uczestnictwo w seminariach (60 godz.) – 2,4 pkt
konsultacje (20 godz.) – 0,8 pkt
przygotowanie do seminarium (60 godz.) – 2,4 pkt
zbieranie własnego materiału językowego (40 godz.) – 1,6 pkt
gromadzenie bibliografii (20 godz.) - 0,8 pkt
ŁĄCZNIE 200 godz.
Wskaźniki ilościowe:
zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela - 5 ECTS
zajęcia z zakresu nauk podstawowych - 8 ECTS
zajęcia praktyczne - 3 ECTS
W cyklu 2022:
Seminarium poświęcone jest refleksji nad zjawiskami charakterystycznymi dla dwóch subkodów języka (j. mówiony – j. pisany), a także dla obszarów ich wzajemnego przenikania się (zapisywanie mówionego). Proponowane obszary tematyczne do realizacji w ramach seminarium: |
W cyklu 2023:
Seminarium poświęcone jest refleksji nad zjawiskami charakterystycznymi dla dwóch subkodów języka (j. mówiony – j. pisany), a także dla obszarów ich wzajemnego przenikania się (zapisywanie mówionego). Proponowane obszary tematyczne do realizacji w ramach seminarium: |
W cyklu 2024:
Seminarium poświęcone jest refleksji nad zjawiskami charakterystycznymi dla dwóch subkodów języka (j. mówiony – j. pisany), a także dla obszarów ich wzajemnego przenikania się (zapisywanie mówionego). Proponowane obszary tematyczne do realizacji w ramach seminarium: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy student:
W1. ma pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej wybranych obszarów językoznawstwa KA7_WG1
W2. definiuje wybrane pojęcia z zakresu analizy językoznawczej na poziomie rozszerzonym KA7_WG2
W zakresie umiejętności student:
U1. formułuje krytyczne sądy na podstawie samodzielnie zebranych i zanalizowanych źródeł informacji KA7_UWKOU1
U2. Potrafi uzyskać z wszystkich istotnych źródeł i wykorzystać w indywidualnej pracy analityczno-interpretacyjnej informacje dotyczące języka KA7_UWKOU
2
U3. Potrafi sformułować syntetyczną wypowiedź z wykorzystaniem własnych poglądów, merytorycznego argumentowania, specjalistycznej
terminologii oraz poglądów innych autorów KA7_UWKOU3
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia seminarium po pierwszym roku jest sformułowanie tematu, celu i zakresu pracy, określenie własnych celów
badawczych, opracowanie bibliografii, zebranie materiału językowego.
Przy ocenianiu pod uwagę brane są następujące elementy:
- aktywność na seminarium
- rzetelność i terminowość w wypełnianiu poszczególnych zadań.
Literatura
Dostosowana do tematów wybranych przez studentów.
W cyklu 2022:
Bańko M. (2006). O słowach znie-kształ-co-nych. Poradnik Językowy, 9, 17-23. |
W cyklu 2023:
Bańko M. (2006). O słowach znie-kształ-co-nych. Poradnik Językowy, 9, 17-23. |
W cyklu 2024:
Bańko M. (2006). O słowach znie-kształ-co-nych. Poradnik Językowy, 9, 17-23. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: