Seminarium magisterskie etap 3 340-PS2-2SEM3G1
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne /językoznawstwo
Rok studiów/semestr: I rok 2. stopnia, semestr I i II
Wymagania wstępne: semantyka i pragmatyka językowa, lingwistyka tekstu
Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: seminarium - 60 godzin
Metody dydaktyczne:
Metody kształcenia: dyskusja, projekt.
Sposoby weryfikacji: praca dyplomowa aktywność na zajęciach, systematyczność pracy, stopień zaangażowania w zbieranie materiałów i pisanie pracy, udział w dyskusjach
Punkty ECTS: 8
Bilans nakładu pracy studenta: 130 godzin
udział w zajęciach: 60 godz.
samodzielne lektury: 30 godzin
przygotowanie do zajęć: 40 godzin
Wskaźniki ilościowe: zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela: 60 godz. godz. (5 ECTS),
zajęcia praktyczne 40 godz. (3 ECTS)
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
W cyklu 2024:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Wymagania (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
1) Student ma pogłębioną wiedzę o specyfice badań nad dyskursem;
2) zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji i wartościowania komunikatów medialnych;
3) posiada wiedzę o historycznych, funkcjonalnych, kompozycyjnych, stylistycznych aspektach dyskursów społecznych
3) zna pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: KA7_WG1 KA7_WG2 KA7_WK2
Umiejętności:
1) formułuje krytyczne sądy na podstawie samodzielnie zebranych i zanalizowanych źródeł informacji oraz prowadzi dyskusję z innymi badaczami;
2) analizuje ii kontekstowo interpretuje komunikaty medialne z uwzględnieniem aspektów: kulturowego, pragmatycznego, poznawczego, aksjologicznego, kompozycyjnego i stylistycznego;
3) formułuje syntetyczne wypowiedzi pisemne i ustne z wykorzystaniem własnych poglądów, poglądów innych autorów z użyciem argumentacji i specjalistycznej terminologii;
4) Potrafi wykorzystać źródła w indywidualnej pracy analityczno- interpretacyjnej.
5) Posiada umiejętność porozumiewania się z niespecjalistami i przedstawicielami nauk pokrewnych.
Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się: KA7_UWKOU1 KA7_UWKOU2 KA7_UWKOU3 , KA7_UWOU1
Kompetencje:
1) rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie;
2) określa priorytety służące realizacji zadania badawczego
3) dostrzega konieczność postępowania zgodnie z zasadami etyki badawczej i edytorskiej.
Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się: KA7_ KOR2 KA7_ KKO1 KA7_KK02
Kryteria oceniania
Metody kształcenia: dyskusja, prezentacja, referat
Sposoby weryfikacji: aktywność na zajęciach, systematyczność pracy, udział w dyskusjach, złożenie pracy dyplomowej
Literatura
1) Dyskurs i jego odmiany, red. B. Witosz i in., Katowice 2016.
2) B. Witosz, Dyskurs i stylistyka, Katowice 2009.
3) J. Labocha, Tekst, wypowiedź, dyskurs w procesie komunikacji językowej, Kraków 2008
4) M. Wojtak, Rozłożone gazety, Studia z zakresu prasowego dyskursu, języka i stylu, Lublin 2015.
5) Tekst (w) sieci. Tekst. Język. Gatunki, red. D. Ulicka, Warszawa 2009.
6) I. Loewe, Dyskurs telewizyjny w świetle lingwistyki mediów, Katowice 2018.
7) Język @ multimedia, red. A. Dytman-Stasieńko i J. Stasieńko, Wrocław 2005;
8) Język perswazji publicznej, red. K. Mosiołek-Kłosińska, T. Zgółka, Poznań 2003;
9) Tekst w mediach, red. K. Michalewski, Łódź 2002.
10) Współczesne analizy dyskursu, red. M. Krauz, S. Gajda, Rzeszów 2005.
W cyklu 2023:
- A. Leder, Prześniona rewolucja. Ćwiczenia z logiki historycznej, Warszawa 2014 |
W cyklu 2024:
- A. Leder, Prześniona rewolucja. Ćwiczenia z logiki historycznej, Warszawa 2014 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: