Seminarium magisterskie etap 3 340-PS2-2SEM3G3
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne /językoznawstwo
Rok studiów/semestr: I rok 2. stopnia, semestr I i II
Wymagania wstępne: semantyka i pragmatyka językowa, lingwistyka tekstu
Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: seminarium - 60 godzin
Metody dydaktyczne:
Metody kształcenia: dyskusja, projekt.
Sposoby weryfikacji: praca dyplomowa aktywność na zajęciach, systematyczność pracy, stopień zaangażowania w zbieranie materiałów i pisanie pracy, udział w dyskusjach
Punkty ECTS: 8
Bilans nakładu pracy studenta: 130 godzin
udział w zajęciach: 60 godz.
samodzielne lektury: 30 godzin
przygotowanie do zajęć: 40 godzin
Wskaźniki ilościowe: zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela: 60 godz. godz. (5 ECTS),
zajęcia praktyczne 40 godz. (3 ECTS)
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki Etapy badań i pisania pracy naukowej. |
W cyklu 2024:
Profil studiów: ogólnoakademicki Etapy badań i pisania pracy naukowej. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Kierunkowe efekty uczenia się:
Wiedza 1. Student ma pogłębioną wiedzę o procesie historycznoliterackim, przypadającym przede wszystkim na okres romantyzmu polskiego i europejskiego oraz wiek XX, a także zna i rozumie kategorie i chronologiczne podziały, przyjęte w obranej dziedzinie badań (KA7_WG1)
2. Zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania komunikatów i tekstów z badanego okresu historycznoliterackiego i i historii literatury tego okresu (KA7_WG2)
3. Zna pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego raz dostrzega konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej (KA7_WK2)
Umiejętności:
4. Formułuje krytyczne sądy na podstawie samodzielnie zebranych i zanalizowanych źródeł informacji dotyczących wybranych problemów z dziedziny historii literatury międzywojennej i potrafi ukierunkować innych w tym zakresie (KA7_UWKOU1)
5. Analizuje i kontekstowo interpretuje tekst artystyczny z uwzględnieniem aspektów: kulturowego, pragmatycznego, aksjologicznego, kompozycyjnego i stylistycznego oraz umie odnieść się do nowych osiągnięć literaturoznawstwa (KA&_UWKOU2)
6. Potrafi uzyskać z wszystkich istotnych źródeł i wykorzystać w indywidualnej pracy analityczno-interpretacyjnej informacje dotyczące literatury okresu międzywojennego (KA7_UWOU1)
7. Posiada umiejętność porozumiewania się z niespecjalistami i przedstawicielami nauk pokrewnych z wykorzystaniem metod interdyscyplinarnych i z wykorzystaniem języka obcego (KA7_UWK01)
Kompetencje społeczne: 8. Dostrzega konieczność postępowania zgodnie z zasadami etyki badawczej i edytorskiej (KA7_KOR2)
8. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (KA7_KKO1)
9. Potrafi określić priorytety służące realizacji zadania (KA7_KK02)
Kryteria oceniania
Metody kształcenia: dyskusja, prezentacja, referat
Sposoby weryfikacji: aktywność na zajęciach, systematyczność pracy, udział w dyskusjach, złożenie pracy dyplomowej
Literatura
Lektury metodyczne, warsztatowe:
K. Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa 1998;
K. Wójcik, Piszę akademicką pracę promocyjną : licencjacką, magisterską, doktorską, Warszawa 2012;
H. Markiewicz, O cytatach i przypisach, Kraków 2004;
Polszczyzna na co dzień, red. M. Bańko, Warszawa 2006.
Lektury merytoryczne - w zależności od konkretnych tematów realizowanych podczas seminarium.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: