Wiedza o akwizycji i nauce języków 340-RK1-1WOA
Profil studiów: ogólnoakademicki,
Forma studiów: stacjonarne,
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, M_26
Dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo,
Rok studiów: I, semestr: II,
Liczba godzin dydaktycznych: 15h,
Metody dydaktyczne: wykład, konsultacje, prezentacja, dyskusja, zadania testowe oraz projektowe,
Punkty ECTS: 1
Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach 15h, przygotowanie do zajęć 2h, przygotowanie do testu zaliczającego przedmiot 3h, udział w konsultacjach 2h, przygotowanie zadania projektowego 3h;
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 17h (0,68 ECTS), o charakterze praktycznym: 0.
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
KA6_WG1,KA6_WG2, KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_WG7, KA6_WG9, KA6_WK1 KA6_UW1, KA6_UW2, KA6_UW6, KA6_UW7, KA6_UK4, KA6_UO1, KA6_UU1, KA6_KK1
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie testu oraz prawidłowo wykonanej pracy projektowej i zaprezentowanej wykładowcy.
Zaliczenia będą przeprowadzone z wykorzystaniem wskazanej przez władze UwB platformy.
Nieobecności:
- student nie otrzymuje zaliczenia po opuszczeniu powyżej 30% zajęć;
- w celu uzyskania zaliczenia przedmiotu (w przypadku nieobecności poniżej 30%) – student jest zobowiązany zaliczyć nieobecności (treści) w ramach konsultacji (jeżeli nieobecności nie przekraczają 30% zajęć).
Literatura
Literatura podstawowa
1. Arabski J., 1985 „O przyswajaniu języka drugiego (obcego)”, Warszawa: WSiP,
2. Kurcz I, 2007, „Psychologiczne aspekty dwujęzyczności”, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne,
3. Michońska-Stadnik A., 1996, „Strategie uczenia się i autonomia ucznia w warunkach szkolnych”, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
4. Marciniak I., 2009. Europejskie portfolio językowe - założenia a rzeczywistość, [w:] „Problemy współczesnej dydaktyki języków obcych”, M. Pawlak, M. Derenowski, B. Wolski (red), Poznań-Kalisz 2009, s. 165-169.
Literatura uzupełniająca:
1. Kurcz I., 2000, „Psychologia języka i komunikacji”, Warszawa: Scholar,
2. Shugar G.W., 1982, „Interakcja, koordynacja linii działania i funkcjonowanie językowe”, Wrocław: Ossolineum
3. Shugar G.W., Smoczyńska M. (red.), 1980, „Badania nad rozwojem języka dziecka”, Warszawa: PWN
4. Kurcz I., Okuniewska H. 2011, „Język jako przedmiot badań psychologicznych. Psycholingwistyka ogólna i neurolingwistyka”, Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: