Korespondencja handlowa 340-RK1-3KOR
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z rodzajami i formami listów handlowych (prostych i złożonych) oraz pokazanie zastosowania w sytuacjach komunikacyjnych w odniesieniu do autentycznych realiów i sytuacji. Student nabywa praktycznych umiejętności w zakresie prowadzenia korespondencji służbowej i handlowej w języku rosyjskim.
Przedmiot realizowany na studiach stacjonarnych I stopnia o profilu ogólnoakademickim.
Przedmiot obowiązkowy specjalizacyjny , realizowany na III roku studiów stacjonarnych I stopnia na 5 semestrze, obejmuje 30 h, ma formę ćwiczeń.
Tematyka zajęć:
1. Ogólna budowa listu oficjalnego, jego rekwizytów, ich charakterystyka.
2. Listy proste (charakterystyczne wyrażenia i zwroty) - monit, prośba, zaproszenie, podziękowanie, list przewodni, itp.
3. Listry złożone - zapytanie ofertowe, oferta, reklamacja.
4. CV, list motywacyjny.
Punkty ECTS: 3 ECTS
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w ćwiczeniach 15 x2 = 30h (1 ECTS)
Przygotowanie do zajęć 15x1 = 15h (0,5 ECTS)
Przygotowanie do testów kontrolnych 15h (0,5 ECTS)
Udział w konsultacjach 15x2 = 30h (1 ECTS)
Razem: 90 h (co odpowiada 3 ECTS)
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30h (1,2 ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
zdalnie
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA_WG1, KA6_WG9, KA6_UW6,
KA6_UK1,
KA6_UO1, KA6_UU1,
KA6_KK1, KA6_KK2
Kryteria oceniania
Proces dydaktyczny realizowany jest w oparciu o metodę aktywizującą (ćwiczenia). Student ma także możliwość udziału w konsultacjach.
Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę.
Literatura
A. Strmińska-Mietlińska, Nowoczesna korespondencja biznesowa po rosyjsku, Warszawa 2019.
G. Zietala, Interkulturowa komunikacja pisemna w polsko-rosyjskiej firmie, Rzeszów 2005.
G. Zietala, Rosyjska korespondencja służbowa w ćwiczeniach ze słownikiem polsko-rosyjskim, Rzeszów 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: