Seminarium licencjackie 340-RK1-3SEL5
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne; językoznawstwo lub literaturoznawstwo
Rok studiów/semestr: III rok, I st., semestr V i VI
Wymagania wstępne: znajomość terminologii językoznawczej/literaturoznawczej oraz zaliczenie przedmiotów z danej dziedziny naukowej
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 h
Metody dydaktyczne: ćwiczenia przedmiotowe, warsztaty grupowe, dyskusja, konsultacje, praca w archiwach i bibliotekach
Punkty ECTS: 21
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w seminariach: 30x2 h=60 h (2 ECTS)
Udział w konsultacjach: 30x2h= 60 h (2 ECTS)
Przygotowanie teoretyczne do zajęć: 30x10=300 h (10 ECTS)
Pisanie pracy licencjackiej: 180 h (6 ECTS)
Przygotowanie do egzaminu licencjackiego i uczestnictwo w nim: 30 h (1 ECTS)
Razem: 630 h (21 ECTS)
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 120 h (4 ECTS)
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
W cyklu 2024:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Student, który zaliczył przedmiot, zna i rozumie:
- utwory, zjawiska i procesy literackie oraz teorie wyjaśniające ich kulturowe podłoże i zależności między nimi KA6_WG3,
- metody analizy i interpretacji tekstów w obrębie wybranych tradycji i teorii literaturoznawczych KA6_WG8,
- podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy literatury danego obszaru językowego
KA6_WG10,
- prawne, organizacyjne i etyczne uwarunkowania działań związanych z daną kwalifikacją KA6_WK2,
- zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego KA6_WK3.
Student potrafi:
- przeprowadzać krytyczną analizę i interpretację tekstów literackich z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich
znaczenie w procesie historyczno-kulturowym KA6_UW3,
- przeprowadzać krytyczną analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających
oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym KA6_UW4,
- analizować typowe problemy filozoficzne istotne dla nauk z dziedziny humanistycznej KA6_UW5,
- dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT) KA6_UW6,
- właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze literaturoznawstwa oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i
syntezy tych informacji KA6_UW8,
- komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu literaturoznawstwa z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych KA6_UK3,
- brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich KA6_UK4,
- planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole KA6_UO1,
- samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie KA6_UU1.
Student gotów jest do:
- krytycznej oceny posiadanej wiedzy KA6_KK1,
- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych KA6_KK2,
- uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach KA6_KO5,
- przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych KA6_KR1.
Ocena formatywna: przedłużona obserwacja aktywności studenta przez prowadzącego; ocena według kryteriów; ocena wykonania zadań pisemnych. Ocena podsumowująca: ocena według kryteriów, praca licencjacka studenta.
Kryteria oceniania
Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę, ustny egzamin licencjacki.
Student otrzymuje zaliczenie w ocenie w semestrze zimowym (V) oraz letnim (VI) na podstawie zaakceptowanych przez promotora poszczególnych części pracy, które zostaną złożone promotorowi zgodnie z ustalonym na seminarium harmonogramem pracy (zaliczenie semestru V na podstawie przygotowanego planu pracy z bibliografią, zebranego materiału badawczego i I rozdziału pracy;
zaliczenie semestru VI na ocenę z wpisem do indeksu na podstawie złożonej pracy licencjackiej).
Literatura
Literatura szczegółowa związana jest z tematyką prac licencjackich. Powinna ona uwzględniać pozycje dotyczące stanu wiedzy o wybranych zagadnieniach
językoznawczych/literaturoznawczych.
Ze względu na tematykę seminarium trudno o podział na literaturę podstawową i uzupełniającą.
Przykładowa literatura uwzględniająca metodykę pisania pracy:
1. U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
2. K. Kwaśniewska K., Jak pisać prace dyplomowe? (wskazówki praktyczne), Bydgoszcz 2007.
3. Ю.А. Владимиров, Как написать дипломную работу?, Москва 2000.
4. T.T. Kaczmarek, Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, Warszawa 2005.
W cyklu 2022:
Przykładowa literatura przedmiotu: Literatura szczegółowa związana jest z tematyką pracy licencjackiej. |
W cyklu 2023:
Przykładowa literatura przedmiotu: Literatura szczegółowa związana jest z tematyką pracy licencjackiej. |
W cyklu 2024:
Przykładowa literatura przedmiotu: Literatura szczegółowa związana jest z tematyką pracy licencjackiej. |
Uwagi
W cyklu 2022:
Formy zaliczenia przedmiotu: |
W cyklu 2023:
Formy zaliczenia przedmiotu: |
W cyklu 2024:
Formy zaliczenia przedmiotu: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: