Wiedza o akwizycji i nauce języków 340-RM1-1WOA
Profil studiów: ogólnoakademicki,
Forma studiów: stacjonarne,
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, M_4
Dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo,
Rok studiów: I, semestr: II,
Liczba godzin dydaktycznych: 15h,
Punkty ECTS: 1
Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach, przygotowanie do zajęć, przygotowanie do testu zaliczającego przedmiot, udział w konsultacjach, przygotowanie zaliczeniowego zadania projektowego: 25h (1 ECTS)
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 17h (0,68 ECTS), o charakterze praktycznym: 0.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KP6_WG1,KP6_WG2, KP6_WG5, KP6_WG9, KP6_UW1, KP6_UW2, KP6_UW6, KP6_UW7, KP6_UK4, KP6_UO1, KP6_UU1, KP6_KK1
Sposoby weryfikacji: dyskusje, praca samodzielna, test
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie testu oraz prawidłowo wykonanej pracy projektowej i zaprezentowanej wykładowcy.
Nieobecności:
- student nie otrzymuje zaliczenia po opuszczeniu powyżej 30% zajęć;
- w celu uzyskania zaliczenia przedmiotu – student jest zobowiązany zaliczyć nieobecności (treści) w ramach konsultacji (jeżeli nieobecności nie przekraczają 30% zajęć).
Literatura
Literatura podstawowa
1. Arabski J., 1985 „O przyswajaniu języka drugiego (obcego)”, Warszawa: WSiP,
2. Kurcz I, 2007, „Psychologiczne aspekty dwujęzyczności”, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne,
3. Michońska-Stadnik A., 1996, „Strategie uczenia się i autonomia ucznia w warunkach szkolnych”, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
4. Marciniak I., 2009. Europejskie portfolio językowe - założenia a rzeczywistość, [w:] „Problemy współczesnej dydaktyki języków obcych”, M. Pawlak, M. Derenowski, B. Wolski (red), Poznań-Kalisz 2009, s. 165-169.
Literatura uzupełniająca:
1. Kurcz I., 2000, „Psychologia języka i komunikacji”, Warszawa: Scholar,
2. Shugar G.W., 1982, „Interakcja, koordynacja linii działania i funkcjonowanie językowe”, Wrocław: Ossolineum
3. Shugar G.W., Smoczyńska M. (red.), 1980, „Badania nad rozwojem języka dziecka”, Warszawa: PWN
4. Kurcz I., Okuniewska H. 2011, „Język jako przedmiot badań psychologicznych. Psycholingwistyka ogólna i neurolingwistyka”, Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: