Praktyczna nauka języka rosyjskiego - laboratorium cz. 1 340-RP1-1LAB
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Kod przedmiotu:
Język przedmiotu: język rosyjski, język polski
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Rok studiów/semestr: I rok I st., 1 i 2 semestr
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, nauka o języku
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 90 h, ćwiczenia (laboratorium)
Założenia i cele przedmiotu: kształtowanie i ugruntowanie poprawnych nawyków artykulacyjnych i intonacyjnych, korygowanie błędów wymowy, rozwijanie słuchu fonematyczno-fonetycznego, integracja ćwiczeń fonetycznych z pozostałymi ćwiczeniami praktycznej nauki języka
Metody dydaktyczne: mieszane, metody tradycyjne i metody aktywne, oparte na działaniu studenta
Bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach: 45 x2h= 90h, udział w konsultacjach:
22h, przygotowanie do ćwiczeń: 38h, przygotowanie do zaliczenia i udział w nim: 20h+2h=22h
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 90+22= 112h (3,6 pkt ECTS)
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 172h (6 pkt ECTS)
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
W cyklu 2024:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
1.Potrafi czytać i mówić w języku rosyjskim z wykorzystaniem podstawowych zasad ortoepii, fonetyki i gramatyki języka rosyjskiego oraz nowo poznanej leksyki, opanowanej w trakcie zajęć i na podstawie innych źródeł (KA6_WG9, KA6_UW6, KA6_UK1, KA6_UK2, KA6_UK4) .
2. Potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami z zakresu językoznawstwa w języku rosyjskim, co umożliwia mu poznanie zasad ortoepii, ortografii i gramatyki oraz efektywne korzystanie ze źródeł specjalistycznych (słowniki itp.) (KA6_WG4, KA6_WG5).
3. Potrafi pracować i współdziałać w grupie podczas dyskusji i w trakcie przygotowywania prac projektowych, przyjmując w niej różne role (potrafi więc planować i organizować zarówno pracę indywidualną jak i pracę w zespole) (KA6_UW6, KA6_UK4, KA6_UO1, KA6_KO4) .
4. Potrafi postrzegać język rosyjski kompleksowo ze świadomością jego złożoności i zmienności znaczeń (KA6_WG1, KA6_WG9, KA6_WK1, KA6_KO4, KA6_KO5).
5. Samodzielnie uzupełnia swoją wiedzę (KA6_WG2, KA6_WG5, KA6_UW2, KA6_UU1, KA6_KK1, KA6_KK2).
Kryteria oceniania
Obecność na co najmniej 80 godz. zajęć (w przypadku usprawiedliwionej nieobecności na zajęciach – materiał z zajęć należy zaliczyć na konsultacjach), ocenianie ciągłe (ustne i pisemne prace domowe, poprawne fonetycznie czytanie, recytacje i śpiewanie piosenek, poprawne fonetycznie i intonacyjnie czytanie dialogów i tekstów).
Literatura
Literatura główna:
1. Anchimiuk O., Praktyczny kurs fonetyki i wymowy języka rosyjskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2006.
2. Wierieszczagina I. Давайте поговорим. Warszawa 1998.
Pomoce dydaktyczne:
kasety magnetofonowe i płyty CD z ćwiczeniami fonetycznymi, rosyjskimi piosenkami, dialogami i tekstami bajek, filmami.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: